Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Novemberben folytatódhat az M0-s építése

2006.10.24. 07:35
A Nemzeti Autópálya Zrt. vezérigazgatója, Reményik Kálmán a Napi Gazdaságnak adott interjújában azt mondta: arra számít, hogy november elejére megszülethet az M0-s keleti szektorának a 3. sz. főút és az M3 autópálya közötti 8,5 km-es szakaszára vonatkozó új építési engedély. Ezután folytatódhat az építkezés, s még annak is megvan az esélye, hogy a korábbi határidőre elkészül a szakasz - így megmenthető az uniós forrás.

Ma még nagyon nehéz megmondani, mikor folytatódhat az M0-s keleti szektorából annak a 8,5 kilométernak az építése, amelyet az engedélyeztetési eljárás szabálytalanságai miatt október 12-én le kellett állítani - mondta Reményik Kálmán az interjúban. Hozzátette ugyanakkor, hogy az engedély megszerzése folyamatban van, sőt a sztrádaszakasz környezetvédelmi engedélye a napokban már meg is született.

Ez feltétele az építési engedély kiadásának, ami reményei szerint november első felében megszülethet. Az engedélyezési eljárásban részt vevő szakhatóságok nagy száma miatt az idő múlása a legnagyobb kockázat, mondta Reményik. Ha hosszú ideig elhúzódik az engedélyek megszerzése, a kivitelezőnek joga van - s jószerint nem is tehet mást - az NA Zrt.-vel kötött szerződésének módosítására, ami már önmagában is pluszköltséget jelenthet.

Ha jövő év november végére nem készül el az M0-snak ez a 26,5 kilométeres szakasza - amelynek része a vitatott 8,5 kilométer -, Magyarország megsérti a beruházás társfinanszírozójával, az Európai Unióval kötött szerződést, s eleshet a brüsszeli forrásoktól, amelynek összege meghaladja a 70 milliárd forintot. Ha csúszik az egyébként is rég várt M0-s építése, akkor majd már az adófizetők pénzéből kell finanszírozni az építkezést.

Ráadásul az NA Zrt. ebből az uniós keretből szeretné finanszírozni az M31 gödöllői átkötésének - ez egy 12 kilométeres autópálya-szakasz - építését is, amelynek kivitelezői pályázatát épp most akarják kiírni. Ha Magyarország elesik az uniós pénzektől - bár Brüsszel még nem zárta el a pénzcsapot -, már biztos nem marad forrás ennek a szakasznak a megépítésére, amely pedig nagymértékben tehermentesíthetné az M0 most leállított szakaszát és amelynek megépítését a zöldszervezetek is szorgalmazzák, fogalmazott Reményik Kálmán a Napi Gazdaságnak adott interjúban.

Arról, hogy elkészülhet-e a sztráda 2007. novemberére, azt mondta: van rá esély, bár ez nagyban függ az időjárástól, hogy például milyen lesz a december és a tavasz. Decemberben már többször van fagypont alatt a hőmérséklet, így földmunkát biztos nem tudnak végezni, a téli munkavégzés emiatt igen korlátozott.