Barátságosak
A magyar fiatalok szempontrendszere ettől némileg eltér: ők a barátságos légkört és a biztos megélhetést értékelik a leginkább, s fontos számukra, hogy állandó kihívás elé állítsák őket. Csak ezután következik a cég tevékenységi területe, valamint a felkínált pozíció, a nemzetközi karrier lehetősége, illetve a kezdő fizetés mértéke - világít rá a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem által saját diákjai körében készített felmérés.
A magyar válaszadók vállalatról kialakult képét leginkább az befolyásolja kedvezően, ha valós álláslehetőséget ajánl fel a cég. Fontos még számukra, hogy kínál-e szakmai gyakorlatra lehetőséget, illetve hogy felelős társadalmi, környezeti magatartást tanúsít-e a vállalat. Legkevésbé a pályakezdők szerint a munkáltatói kölcsön, a közlekedési támogatás és a ruhapénz fontos. Kevésbé lényeges szempontként értékelték azt is, hogy sokat szerepel-e a cég reklámhordozókon.
Sorrend
Az álláskeresők felét nem befolyásolja a döntésben a vállalat mérete, közel húsz százalékuk ötszáz fő feletti, negyedük ötven-ötszáz fős, nyolc százalékuk pedig ötven főnél kisebb létszámú vállalatnál szeretne elhelyezkedni. Többségük (hetven százalék) számára nem lényeges a vállalat nemzetiségi összetétele, 13 százalékuk magyar, 17 százalékuk viszont multinacionális cégnél helyezkedne el szívesen.
A BME felméréséből kiderült, a Magyarországon működő cégek közül a fiatalok az Audinál, a Siemensnél, a General Electricnél, a Matávnál, a Boschnál, a Nestlénél, a Nokiánál, valamint a Vodafone-nál és a Microsoftnál dolgoznának legszívesebben.
Az európai felmérés tanúsága szerint gazdasági területen a L'Oréal vezeti a fiatalok között a népszerűségi listát, de a BMW csoportnál, az IBM-nél, és az IKEA-nál is szívesen dolgoznának. A Siemens, a Volkswagen csoport elsősorban a mérnökök között népszerű. A Microsoft, Hewlett-Packard és az Intel vezeti az elektronikai és számítástechnikai cégek kedveltségi listáját.