Hatvan százalékkal nőtt az Erste-profit idén

2008.08.15. 11:44
Tovább növelte eredményeit 2008 első hat hónapjában az Erste Bank: az előzetes, konszolidált, nem auditált jelentés szerint a pénzintézet adózás előtti eredménye 19,7 milliárd forint volt az időszak végén, ami egy év alatt 63,2 százalékos növekedést jelent. A mérlegfőösszeg az előző év végéhez képest 2,4 százalékkal emelkedve 2137 milliárd forinton zárt. A bank piaci részesedése a lakossági hitelek területén 11,4 százalék, a lakossági betét oldalon pedig a befektetési jegyek állománya nélkül 6,2 százalék.

Papp Edit elnök-vezérigazgató az eredményeket elemezve kiemelte, az Erste Bank az első félévben a továbbra is kedvezőtlen makrogazdasági körülmények, és a piaci átrendeződések ellenére tartotta helyét a nagybankok sorában, és a piaci átlagot meghaladóan növelte eredményét. Ennek kulcsát az üzemi bevételek 16,9 százalékos növekedése mellett a szigorú költséggazdálkodás jelentette.

A pénzintézet működési költségeinek a működési bevételekhez viszonyított aránya az elmúlt időszakban folyamatosan javult, 2008 első felében 54 százalék volt, ami több mint öt százalékpontos javulást jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. A bevételek növekedésének motorját a nettó kamatbevételek 20,6 százalékos emelkedése jelentette, miközben a jutalékbevételek is jelentősen, 15,9 százalékkal emelkedtek.

A nemzetközi számviteli szabályok szerint számított adózás előtti eredmény 19,7 milliárd forint lett, ami az előző év azonos időszakához képest 63,2 százalékos növekedést jelent. A sajáttőke arányos nyereség (ROE) 21,5 százalék volt az időszak végén. A mérlegfőösszeg több mint ötvenmilliárd forintos növekedése csaknem teljes egészében az ügyfelekkel szembeni követelések bővüléséből adódott. Főként a lakossági devizahitelezésnek köszönhetően az ügyfélhitelek közel húsz százalékkal bővültek éves összehasonlításban, ami az erősödő forint által keltett devizahatásoktól megtisztítva még nagyobb növekedést jelent.

Az Erste Bank idei terveiről szólva az elnök-vezérigazgató elmondta, az üzleti tevékenység középpontjában változatlanul a lakosságnak, valamint a kis- és középvállalkozásoknak nyújtott szolgáltatások állnak. Az idei évben alapvető cél, hogy az ügyfelek számára jól használhatóak és érthetőbbek legyenek a termékek, és az Erste Bank, mint univerzális pénzügyi szolgáltató jelenjen meg szolgáltatásaival a piacon.

A pénzintézetnél a végéhez közeledik az elmúlt években végrehajtott nagyszabású hálózatfejlesztési program, amelynek köszönhetően termékeik az ország minden pontján, jelenleg már 200 fiókban érhetőek el. A Magyar Postával fennálló stratégiai kapcsolatnak köszönhetően 326 postahelyen lehet online pénzügyi szolgáltatást igénybe venni, és tovább erősítik az alternatív értékesítési csatornák szerepét.

Középtávon az Erste Bank változatlanul növekedési stratégiát követ, és a piac vezető szereplői közé kíván tartozni. A lakossági hitelezésben cél a jelenlegi 11 százalékot meghaladó piaci részesedés 20 százalékra növelése, a kis- és középvállalkozásoknál pedig a 15 százalékos részesedés elérését tartják reálisnak az elkövetkező években. A vállalati piacon a kis és középvállalkozások és az önkormányzati szektor, illetve az uniós fejlesztések kapnak kiemelt figyelmet.