További Magyar cikkek
Az új lap nevének levédetésére a Boomerang Média a nyáron nyújtott be védjegyoltalmi kérelmet a Magyar Szabadalmi Hivatalhoz. Az eljárás nincs időhöz kötve, az átlagos elbírálási idő az MSZH-nál egy év, az ügy még folyamatban van. Az Est Média azonban megtámadta a konkurens kiadó kérelmét, mivel a cég szerint az Exit név őket illeti. A várhatóan elhúzódó ügyben a végső szót a bíróság mondhatja ki, a vita eredménye azonban később az is lehet, hogy az Est Média megszerezi a Pesti Est eddigi legerősebb riválisának nevét.
Az Est Média szerint a név sem eredeti
![]() |
Az új Exit címlapja |
Nem akarjuk, hogy a verseny ilyen dolgokon dőljön el - mondta az Indexnek Bartucz László, aki szerint azonban az új konkurencia, ha már formájában és tartalmában is erősen a Pesti Estre hajaz, legalább egy önálló névötlettel előállhatott volna. A lapunknak adott korábbi nyilatkozatát megerősítve az ügyvezető hangsúlyozta, állnak a két új ingyenes programmagazin által támasztott verseny elé, melyben szerintük a 12 éve sikeres, folyamatosan fejlődő cégnek nincs mitől tartania.
Schiffer András, az Est Médiát képviselő ügyvéd szerint a vita elbírálásában kulcsmomentum lehet, hogy az Exit nevet korábban, a próbaszám előkészítése idején nyilvánosságra hozták. Így az a piacon és a hirdetők között is ismerté vált, azaz - bár az O-Zone kft. kezdeményezte, valóban elmulasztotta végigvinni egykor a védjegyoltalmi eljárást - joggal számítanak arra, hogy mint eredeti ötletet mindenki tiszteletben tartja azt. Schiffer András szerint az új magazin kiadóinak rosszhiszeműségére utal az, hogy az Exit próbaszáma és az O-Zone Kft. korábbi Exit magazinjának próbaszámának címoldalai között "erőteljes a vízuális hasonlóság".
A Sanoma nem tud a kifogásokról
![]() |
Az O-Zone egykori próbaszáma |
Ki a tényleges használó?
Alaptalannak tartja az Est Média a megjelölés védjegyként való bejegyzésre benyújtott támadását Király György, a Sanoma Rt. jogi képviselője is. Mint az Indexnek hangsúlyozta, a megjelölés bejegyzését a hivatal akkor tagadja meg, ha igazolható, hogy azt korábban ténylegesen más használta. Szerinte azonban a tényleges használat azt jelentené, hogy a lap a piacon folyamatosan jelen van és eljut a fogyasztókhoz. Azt pedig, hogy az "Exit Magazin" szóösszetétel bír-e a védjegy-bejegyzéshez szükséges megkülönböztető jelleggel, hivatalból vizsgálja a Magyar Szabadalmi Hivatal.
