Ugrásszerűen megnőtt a jégkrémfogyasztás a szélsőséges nyár hatására. 18 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben idén április és július között, mint a tavalyi hasonló időszakban. Ez értékben 27 százalékos növekedést jelent – olvasható a Nielsen piackutató vállalat kiskereskedelmi indexében.
A kiskereskedelemben eladott mennyiség négy hónap alatt meghaladta a 16 millió litert. Értékében emelkedett az impulz (pálcikás, tölcséres, szendvics stb.) jégkrémek részaránya, már meghaladta a vásárlások harmadát. A nagy kiszerelésű, dobozos jégkrémek aránya majdnem kétharmad, viszont vesztettek előnyükből.
A júliusi eladások 41 százaléka a kereskedelmi láncok márkáiból adódott.
Az impulz jégkrémek olcsóbbodtak, egy darab átlagára 130 forint, ami négyszázalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest – áll a Nielsen jelentésében.