Újabb fapadosháború

2005.05.17. 15:20
Újabb fejezetéhez érkezett a magyarországi fapadosok közötti, utasokért folytatott háború. Ezúttal a SkyEurope támadja emailben a WizzAir légitársaságot. A SkyEurope "Ne bízzon abban, aki nem mond önnek igazat" címmel szétküldött emailjében a két légitársaság árait hasonlítja össze.
Emailben támadja a WizzAirt a SkyEurope fapados légitársaság. Az ügyfeleknek szétküldött "Ne bízzon abban, aki nem mond önnek igazat" című levélben a két légitársaság jegyárait hasonlítják össze. A SkyEurope reklámjával arra próbál rámutatni, hogy hiába 320 forint a WizzAirnél, nála meg 737 forint a jegy, az illetékkel együtt mégis nála lehet olcsóbban utazni. Szerintük azért, mert a jelenleg kivetett repülőtéri illetékek és egyéb adók a konkurensnél magasabbak, mint SkyEurope azonos útvonalra kivetett illetékei.

Az emailben szereplő összehasonlító táblázatból kiderül, hogy a Budapest-London járatra a WizzAirnél 18 426 forintos, a SkyEurope-nál 16 728 forintos a jegy. A Budapest-Koppenhága útvonalra 19 533, illetve 16 728, a Budapest-Milánó útra pedig 18 508, illetve 14 785 forintért lehet jegyet kapni.

Ki ütött vissza először?

A SkyEurpoe szerint ők csak válaszoltak a WizzAirnek. A légitársaság magyarországi igazgatója emlékeztetett arra, hogy a 737 forintos árakat azután vezették be, amikor bejelentették, hogy 16 darab 737 Boeinget vesznek, és további 16-ra vételi szándékot jelentenek be. Borsos György szerint a WizzAir - mely Airbus 320-asokat üzeneltet - ezután jött azzal a kampányával, hogy a "320 jobb, mint a 737", amit a repülőkre is lehetett érteni, és az árakra is.

A légitársaság csak arra akart rámutatni, hogy a bruttó, vagyis az illetékekkel és adókkal megterhelt ár sokszor kisebb a SkyEurope esetében. A tájékoztatót valamennyi regisztrált ügyfelük megkapta, és a honlapukon is kint van, de nem akarnak újsághirdetéseket, vagy televíziós reklámokat indítani.

Gyerekes

A WizzAir nem kíván belemenni az egyre gyerekesebb, és egyre kevésbé frappáns háborúba - szögezte le az Indexnek a cég kommunikációs igazgatója. Kázmér Natasa elmondta, a WizzAir áprilisban 43 százalékkal több utast szállított, mint a konkurens cég, a járatpontosság pedig európai átlagban is kiemelkedő, nyolcvan százalékos.

A cég az árakban is állja a versenyt - állította Kázmér Natasa. Hiába a SkyEurope által bemutatott árak, a WizzAir az adott pillanatban is, hosszútávon és nagy átlagban is vállalja a versenyt konkurensével.

Második felvonás

A fapados háború tavaly decemberben tört ki, amikor az easyJet egész oldalas hirdetésben támadta a WizzAirt. Az angol low-budget légitársaság arra hívta fel a figyelmet a napilapokban, hogy a konkurens cég honlapja szerint 2004. november 22. és 2005. március 26. között a Budapest-London vonalon több mint kétszáz járatot törölt. Az easyJet közlése szerint a hirdetésre azért volt szükség, mert a járattörlések rossz fényt vetnek a fapados kategóriára.

A WizzAir az eset után az Önszabályozó Reklámtestülethez fordult, de a testület szerint a hirdetések megfelelnek a reklámetikai előírásoknak és nem sértik a vonatkozó reklámjogi illetve versenyjogi szabályokat sem. A légitársaság akkori közlése szerint polgári peres eljárást is kezdeményezett az illetékes bíróságnál.