További Magyar cikkek
"Örülünk, hogy három komoly konzorcium adott be ajánlatot a ferihegyi taxipályázatra. A következő napokban a tenderbizottság értékeli a pályázatokat, és meghatározza azokat, akik a második fordulóba jutnak" - írja közleményében Chris Woodruff, a Budapest Airport vezérigazgatója.
A pályázó konzorciumok összetételéről is tájékoztatta a nyilvánosságot a BA: az első konzorcium tagjai: a 6x6 Taxi Kft., a Buda Kft., a Budapest Taxi Kft., a City Taxi Szövetség, a Főtaxi Zrt., a Taxi 2000 Kft. és a Taxi 4 Kft. Ez azt jelenti, hogy Budapest legnagyobb taxistársaságai fogtak össze ebben a konzorciumban, a Volánt kivéve.
Régi motorosok is felbukkantak...
A második konzorcium a Volán-Airport Taxi Service nevet viseli, és a Voláncom Közlekedési és Kommunikációs Kft.-ből valamint az A-Taxi nevű cégből áll. Ez tehát egy nagy pesti taxiscég, és az eddig a repteret uraló egyik cég (az eddigi, illetve korábbi Airport Taxi) összefogásából alakult konzorcium.
A harmadik társulat a Zóna Service konzorcium, amely az Euro Taxi Bt.-ből, az Airport Security Kft.-ből, az Utax Bt.-ből, a Next Auto Kft.-ből, az Office Service Concept Kft.-ből és a Petrányi-Auto Kft.-ből áll, akikhez csatlakozott még Szakál József egyéni vállalkozó is. Az ő személye utal arra, hogy a ferihegyi taxizást mindeddig uraló másik cég, a Tourist Taxi is képviselteti magát a mostani pályázaton, Szakál ugyanis információink szerint ehhez a társulathoz kötődik.
Kevesebben jelentkeztek, mint ahogyan azt a BA várta
A pályázati dokumentációt eredetileg 11 taxitársaság vásárolta meg. A második zárt fordulóra legfeljebb 3 társaságot hívott volna meg eredetileg a BA, amely korábban úgy gondolta, hogy az első fordulóra nyolcan-kilencen jelentkeznek majd. Az Indexnek arra a kérdésére, hogy számítottak-e arra, hogy a nagy cégek nem egymással versengve, hanem összefogva jelentkeznek majd, és ezzel leszűkítik a versenyt, Szollár Domokos, a Budapest Airport szóvivője elmondta: számítottak rá, hogy csak jelentős tárgyi és pénzügyi eszközökkel rendelkező jelentkezők lesznek, mert szigorú feltételeket támasztottak a tender kiírásakor.
Szollár azt is hozzátette: a tenderbizottság eredetileg formai és tartalmi szempontok alapján szűkítette volna háromra a mezőnyt a második forduló előtt. Ám most, miután eleve csak hárman jelentkeztek, ha formailag megfelelnek az ajánlatok (vagyis érvényesek, eleget tesznek a formai feltételeknek és a szabályoknak), akkor akár mindhárom konzorcium bekerülhet a zártkörű második fordulóba.
A Budapest Airport korábbi közleménye szerint a tender eredményhirdetése július 21-én lesz és a tervek szerint az új rendszer augusztus 15-étől működik majd.