További Magyar cikkek
"Nagyobb terminálokkal több repülőgép-állóhelyet teremtünk és sokkal több szolgáltatást nyújtunk majd utasainknak. Szorosan együtt kívánunk működni az idegenfogalmi és turisztikai hatóságokkal annak érdekében, hogy vonzóvá tegyük Magyarországot, és így több légitársaságot, több járatot hozzunk Ferihegyre" - fejtette ki Chris Woodruff, a BA Zrt. nem régiben kinevezett vezérigazgatója. Új, Magyarországon még nem jelen lévő kereskedelmi márkákat is Budapestre akarnak csábítani, erre vonatkozóan már előkészítő tárgyalásokat is kezdtek.
A kiskereskedelem az egyik leglátványosabban felfuttatható tevékenység, már az idén konkrét változások lesznek - mondta a vezérigazgató cégnév megemlítése nélkül. A legvalószínűbb, hogy kozmetikai és ruházati cégek, illetve ínyenc éttermek jelenhetnek meg Ferihegyen. Az előzetes üzleti terv szerint a kereskedelem aránya az összes bevételből a 2005-ös 38 százalékról legalább 44-re emelkedik 2011-re, ám ehhez át kell szervezni a kínálatot, és az utasokat közvetlenebbül elérő eladási módszereket kell bevezetni. A több millió utas egy része autón érkezik a légikikötőbe, de ma még nem megoldott a parkolási igénnyel fellépők megfelelő kiszolgálása. Azt már eldöntötték, hogy egy többszintes parkolóházat építenek, és több hely lesz a felszínen parkolni szándékozóknak is.
Még ez évben hozzálátnak az árufuvarozói és logisztikai központ megvalósítási tanulmányának átértékeléséhez, maga az építkezés várhatóan jövőre kezdődik, de öt évvel később be is fejeződhet. A kargóközpont felépítése egyre sürgetőbb, hiszen a mostani kapacitást már régen kinőtték, és több amerikai és ázsiai teherfuvarozó légicég is beiktatná Budapestet a menetrendjébe. Nem hivatkozhat viszont többé a BA Zrt. a gyorsforgalmi úthálózathoz való kapcsolódás hiányára, mivel néhány hete közvetlen összeköttetés létesült az M0-s autóúttal. A cégnek legfeljebb azt kell eldöntenie, hogy a meglévő területen belül hol helyezik el a központot.
Az anyavállalat (BAA) eközben még mindig a BA Zrt. felvásárlási tranzakciójának finanszírozási részleteivel van elfoglalva. A hét elején bejelentették, hogy új kötvénysorozat kibocsátását tervezik: euró- és sterlingkötvényekkel jelennének meg a piacon. A szóvivő hangsúlyozta, hogy az új adóssággal a BAA nem kizárólag a BA megvásárlását akarja refinanszírozni, de a kibocsátási célok között ez is szerepel. Iparági elemzők világrekordnak minősítették azt az - opciókkal és adósságokkal együtt bruttó 1,362 milliárdos, közvetlen készpénzértéken 1,255 milliárd fontos - összeget, amelyet a BAA fizet a BA-ért. Akkori elemzések kimutatták, hogy a vételár hozzávetőleg a harmincszorosa a magyar cég 2005-re várt 46,5-47 millió fontnak megfelelő kamat- és adófizetés, valamint leírások előtti eredményének.