A repülőtér arra nem tér ki, hogy vajon a légitársaságok visszaadják-e utasaiknak a csökkentést. Hivatalos nyilatkozat a mostani bejelentés kapcsán még a társaságok részéről sem született, de korábban több cég is jelezte, amit most egy szakértő ismét megerősített az Indexnek: tekintve, hogy az légitársaságok árképzésében eleve ketté bontják az általuk meghatározott jegy árát, és az erre - a társaságtól döntően függetlenül - rárakodó egyéb terheket, adókat, reptéri illetékeket és díjakat, a csökkenés várhatóan - különös tekintettel az éles versenyre - szinte azonnal érezhető lesz az utak összköltségénél.
Ferihegyen a csökkentéssel nőhet a profit
A másik oldalon, a repülőtér szempontjából a bevételek persze a díjcsökkentés ellenére nőhetnek a várt forgalomnövekedés révén. E tekintetben a Budapest Airport megítélése szerint "erősen kezdte" az idei évet Ferihegy: januárban 520 307 utast regisztráltak, ami 15 százalékkal (majd 68 ezer utassal) haladja meg a tavalyi év hasonló időszakában mértet. Az elmúlt 12 hónapban (2005 február 1-től, 2006 január 31-ig) a ferihegyi repülőtér utasforgalma elérte a 8 millió 131 ezret; ez 23,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Az év első hónapjában 13 százalékkal növelték forgalmukat a diszkont légitársaságok, összesen 149.604 utast szállítottak. Ez az összforgalom 29 százaléka. Az elmúlt 12 hónap során a diszkontok megduplázták utasforgalmukat.
Emelkedett a ferihegyi repülőtéren átszálló utasok száma is; arányuk az utasforgalomban a tavalyi 8,8 százalékról 9,5 százalékra nőtt.
Jobb a gépkihasználtság
Amíg az utasforgalom 15 százalékkal, addig a repülőgép mozgások száma csupán 2.9 százalékkal nőtt, a tavalyi év első hónapjához mérten. Összesen 9.367 fel és leszállást regisztrált a Budapest Airport. 2005 februárjától az idei év január végéig összesen 126.600 gépmozgás volt Ferihegyen, ami 11.4 százalékos emelkedés az azt megelőző 12 hónapban összesített 113.643 gépmozgásához képest.