A repülőtér felkészültségét már ellenőrizte és jóváhagyta az EU és a határőrség is. Ha ugyanis a közúthoz vagy a vízi úthoz hasonlóan december 21-étől vezetnék be a schengeni normáknak megfelelő ellenőrzést, az felborította volna az egész gyakorlatot, ezért halasztották el, és nemcsak Magyarországon, hanem valamennyi csatlakozó államban. (Októberben, a téli menetrend életbe lépésekor azért nem vezethették be, mert ekkor még nem született meg az unió ezzel kapcsolatos döntése.)
Szollár Domokos elmondta , hogy minden terminálon külön kell választani a schengeni övezetből érkező utasokat a nem schengeni utasoktól. Márciustól a 2A lesz a schengeni, a 2B pedig a nem schengeni terminál. Előbbinél csak check-in és utasbiztonsági ellenőrzés lesz, utóbbinál marad az útlevél- és határkontroll.
Az 1-es terminálon a tranzitterületet üvegfallal választják ketté. A 2-es terminál utasainak 51,3 százaléka schengeni, 48,7 százaléka nem schengeni. Az 1-es terminálon a forgalom közel 70 százaléka nem schengeni övezetbeli országokkal bonyolódik.
A repülőtér forgalmát is át kell szervezni, hiszen a légitársaságok aszerint fognak megállni, hogy honnan jönnek. (Megszűnik tehát az a gyakorlat, hogy a Malév csak a 2A-ra jár; hiszen az elmondottak értelmében a schengeni övezetből érkezők a 2A-ra, a többi a 2B-re érkezik.) Ehhez újabb beszállítókapukat kellett létrehozni a terminálon, és a forgalmat is másképp kell irányítani.
Ez a szűken vett repülőtér-átszervezés valamivel több mint 100 millió forintba került - tette hozzá a szóvivő.