Eufrozina, Kende
5 °C
15 °C

Gazdát cserél a Food Express

2008.04.09. 10:46
Gazdát cserélt a Food Express márkanév, a jövõben az alig egy hónapja létrehozott United Food Kft. gyártja és szállítja házhoz a cég termékeit - tudta meg a Napi.

Az új vállalathoz már ma is két másik márkanév, a Total Food és az E-food tartozik, és a mûködés racionalizálását követõen õsszel újabb termékek, márkanevek piacra dobását és a vidéki pozíciók megerõsítését tervezik - mondta a Napinak Trunkos András, a United Food vezetõje. A Food Express márkanévvel és ügyfeleivel együtt így a United az egyik legnagyobb piaci szereplõvé lépett elõ, az étel-házhozszállítási piac 40 százalékát kontrollálja majd.

A vezérigazgató szerint megtartják a márkanevek önállóságát, ízvilágát és nem kívánnak a minõségbõl sem alább adni a piaci árverseny miatt. A két cég tulajdonosi köre között nincs átfedés, és rövid idõn belül megszûnik a Food Express Kft.: annak korábbi vezetõje, Zsidek László mindössze alkalmi tanácsadóként segíti az új cég munkáját. Zsideket elmondása szerint most leginkább az Ízvadász programja, valamint egy különleges, magyaros ételekre koncentráló gyorsétterem-hálózat terve foglalkoztatja.

A márkanevet alig három hete adták el, miután a Food Express termékeit elõállító, a Z and S 2000 Kft. tulajdonában lévõ, Ercsiben felépített, uniós normák szerinti üzem hitelezését fölmondta a CIB Bank. Információnk szerint a pénzintézet a cég által lízingelt jármûflotta után fizetendõ törlesztés elmaradására hivatkozva, hosszas átütemezési tárgyalások után - a tulajdonosokat is meglepve - döntött az üzem finanszírozásának fölmondásáról. E lépés következményeképpen az 1,7 milliárd forintos beruházásból létrehozott, alig egy éve mûködõ üzem tulajdonjoga a banké lett, a cég pedig mûködésképtelenné vált, miután a pénzintézet a számláit is zárolta.

A döntés nem járt komoly termeléskieséssel, mert találtak egy kisegítõ partnert, akinek a konyhájában továbbra is készülhettek a házhoz szállítandó ételek. Annál inkább visszavetette az ügyfélszámot a cég nehézségei idején a konkurencia támadása és az élelmiszerek áfájának emelése. Tapasztalataik szerint 2007-ben már megtorpant a piac növekedése a megszorítások miatt, és idén már érezhetõ a visszaesés a vendéglátásban is. A Z and S tavalyi árbevétele mintegy 3,5 milliárd forint volt. A United Food erre az évre 20-25 százalékos árbevétel-növekedést tervez, de ha az új termék és a fejlesztések sikeresek lesznek, akkor 40-50 százalékos növekedés is elképzelhetõ - mondta Trunkos.