A kormányzati javaslatok alapján az érdekképviseletek kezdeményezik, hogy a tehergépjárművek adóalapját a nyilvántartásban szereplő saját tömeg és ezt kiegészítve a terhelhetőség 20 százaléka képezze, az illetéket tekintve pedig e kategóriában a teljes mentességet tartják kívánatosnak. A hazai vállalkozók versenyképességének javítását a szigorúbb ellenőrzések segítenék, amelyek egyrészt kiszűrnék a feketevállalkozásokat, másrészt csökkentenék a külföldi fuvarozókkal szembeni hátrányukat. A jelenlegi jogszabályok ugyanis nem teszik lehetővé a nem megfelelő műszaki állapotú vagy engedéllyel nem rendelkező külföldi járművek visszatartását, ugyanakkor a hazai fuvarozókat gyakran napokig várakoztatják a külföldi hatóságok.
A kereskedelmi gázolajra kivetett - a szaktárca által javasolt - alacsonyabb mértékű adó bevezetése az EU-bizottsági eljárás miatt hosszadalmas és nehezen kivitelezhető lenne, ehelyett az a javaslat született, hogy a jövedéki adó visszatérítését minden vállalkozás számára biztosítsák, függetlenül a felhasznált mennyiségtől. Az autópályák mentén különböző jövedéki adóval történő üzemanyagtöltést a Fuvosz és a NIT-Hungary kivitelezhetetlennek tartja.