Zsohár Árpád, a Pendola cégcsoport ügyvezetője a Világgazdaságnak elmondta: kisebb csúszással, de végre befejezik a 10,5 milliárd forintos beruházást, amely három évig tartott. Az üzlethelyiségek értékesítése jól halad, az első pinceszinten mindet kiadták, a földszinten 90, az első emeleten 85-90 százalékos a telítettség. Tudatosan irányították a bérlői mixet, a beruházó - az általános hazai gyakorlattól eltérően - maga határozta meg, hogy milyen típusú szolgáltatóegységek és üzletek legyenek jelen.
A lakások kilenctizedét adták el. Érdekes módon a legdrágábbak (150-160 millió forintos tetőtéri, hatalmas teraszos ingatlanok) gyorsan elkeltek, méghozzá magyarok vásárolták meg azokat. A másfél-két szobás lakások a legnépszerűbbek. Bizonyos civilszervezetek vádjaira, miszerint nem lesz zöld felület, azt mondta: "A legjobb válaszunk az, hogy az épület előtt 1670, a felső szinteken 5600 négyzetméternyi zöld felületet építettünk."
Az új Garayn nemcsak újjáélesztették a régi piaci hangulatot, hanem boltokat, üzleteket, szolgáltatóegységeket, zöldteraszos lakásokat, díszkertet, parkolót és játszóteret is építettek. A beruházás méltó és a környék lakóinak is kedvező újragondolása a négy éve bezárt piacnak - mondta Hunvald György polgármester.
A projekt a VII. kerületi önkormányzat, a Pendola cégcsoport, valamint a Garay Zrt. tulajdona, ebben a kerületnek 10 százalékos üzletrésze van. Az önkormányzat az ingatlant vitte be a vállalkozásba, a Pendola pedig a finanszírozásról, a megvalósításról és a hasznosításról gondoskodik. Így jött létre a hamarosan a nagyközönség számára is nyitva álló épületegyüttes, amely a Murányi, a Péterffy Sándor, a Garay és a Cserhát utca által határolt területen fekszik.
Az első szinten helyezkednek el az irodák, az üzletek és az egyik nagy pénzintézet fiókja is, míg a 2-6. szinten 30-75 négyzetméter közötti zöldteraszos lakások épültek, amelyekhez négy külön bejáratú lépcsőházból lehet feljutni, így a lakók zavartalan közlekedése is megoldott. Összesen 26 lift működik, ezeket funkciók szerint osztották el, közülük néhány a 636 személygépkocsi befogadására alkalmas, három pinceszinten elterülő mélygarázsig is lemegy.
Zsohár Árpád kifejtette: nem az volt a cél, hogy luxusüzletközpontot hozzanak létre. Szerinte ezt bizonyítja az is, hogy a piacra kedvező bérleti díjakat kínálva kívánták visszahozni a korábbi árusokat.