Vonzóbbá tenné a Belvárost és harmincezer négyzetméterrel növelné a kiskereskedelmi célokat szolgáló területek nagyságát az a kereskedelemfejlesztési tervezet, amelyet a GfK. Hungária Kft. készített Budapestnek. A koncepcióról a főváros kereskedelmi és turisztikai bizottsága már tárgyalt; a tervezet valószínűleg év végén kerül a fővárosi közgyűlés elé, írta a Világgazdaság.
Kiszokott az ember a városból
A GfK tanulmánya megállapítja, hogy Budapest belvárosa kereskedelmi szempontból pozíciót vesztett, mert a külső kerületekben épült bevásárlóközpontok miatt a vásárlók elszoktak onnan. A neves cégek is bevásárlóközpontokba költöztek, a kereskedők bérleti viszonyai rendezetlenek, a kereskedelmi intézkedések koncepciótlanok, írja a GfK. A piackutató intézet új koncepciója szerint a pangó Kiskörútba a Deák tér és az Astoria közötti szakasz felújításával lehetne életet lehelni úgy, hogy a Városháza udvara melletti üzletsor helyére üzletházat építenének parkolókkal és mélygarázsokkal. A Nagykörút legfontosabb fejlesztendő területei a tervezet szerint a Boráros tér, a Blaha Lujza tér, a Nyugati tér és a Moszkva tér.
Belvárosi vásárlómágnes
A Rákóczi út a Blaha Lujza tér és a Duna között például bevásárlóutcává változhatna, feltéve, hogy kiszélesítik a járdákat, megoldják a parkolási nehézségeket, csökkentik a járműforgalmat és vonzóvá tudják tenni a területet a befektetőknek.
Váci utca
A Vörösmarty tér a koncepció szerint rendben lesz, mivel felépül az ING új központja, amelyben hatezer négyzetméter eladóteret adnak bérbe, és a Klotild Palace is illik a GfK víziójába. A legmeglepőbb javaslat a Váci utcára vonatkozik: a stratégia szerint fedett passzázzsá kellene alakítani, hogy a rossz időjárás le ne lohassza a vásárlási kedvet.