Három kiskereskedelmi láncra összesen 14 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A Tesco és a Spar reklámújságjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas információk jelentek meg, a Cora pedig nem tartotta be korábban a GVH előtt vállalt kötelezettségeit.
A Tesco Zrt-t amiatt vizsgálta a versenyhatóság, hogy a kiskereskedelmi lánc 2008. január 3. és 2008. március 6. között megjelent reklámújságjaiban megjelent információk alkalmasak voltak-e a fogyasztók megtévesztésére. Kiderült, hogy egyes akciós termékek nem voltak elérhetőek a fogyasztók számára, más termékek esetében viszont nem volt valós a meghirdetett árkedvezmény. Mindez alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére, így a Tesco 10 millió forintos bírságot kapott. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a kiskereskedelmi lánc az induló készlet hiányát vagy a készletfogyást számos esetben utánszállítással vagy helyettesítő termék biztosításával orvosolta. Jelentős enyhítő körülménynek bizonyult, hogy a Tesco különös erőfeszítéseket tesz a készlethiányok elkerülése érdekében.
A GVH a Spar akciótartási gyakorlatát is vizsgálta. A vállalkozás Interspar áruházaiban több akciót is tartott 2008. január 3. és január 23. között. Kiderült azonban, hogy az akció ideje alatt egyes termékek nem voltak elérhetők, egy tálas mixer esetében pedig az áruházlánc nem valós tájékoztatást adott a fogyasztók által elérhető kedvezmény mértékéről. Mindezek miatt a Spar egymillió forint bírságot kapott.
A GVH utóvizsgálat keretében ellenőrizte, hogy a Cora áruházakat működtető magyar Hipermarket Kft. teljesíti-e kötelezettségvállalását. Korábban amiatt indult eljárás, mert a vállalkozás hirdetéseiben elhallgatta, hogy az általa forgalmazott kerékpárokra csak akkor érvényes a jótállás, ha külön díj fejében a Magyar Hipermarket Kft. által kijelölt szakszervizben helyezik üzembe a kerékpárt. A vizsgálat lezárult, mert a vállalkozás megígérte, hogy erről a körülményről tájékoztatja a fogyasztót reklámjaiban az eladás helyén és a vevőszolgálatnál is. A tavaly októberben indított utóvizsgálat megállapította, hogy az áruházlánc katalógusaiban a kerékpárokra vonatkozóan szerepelt a tájékoztatás, de az eladási helyeken és a vevőszolgálaton nem. Ráadásul más, ugyancsak szakszervizt igénylő termékek (gáztűzhely, klímaberendezés, autó hifi) esetében továbbra sem figyelmeztette a fogyasztókat. A Cora hárommilliós bírságot kapott, decemberi újságjában már csillaggal jelölte a speciális jótállással forgalmazott termékeket.