Kapósak a gyerekek a bankokban

2007.08.10. 07:59
Egyre több bank célozza meg a 14 éven aluli gyermekeket, kedvező számlacsomagot, vonzó betéti kamatokat ajánlva számukra, azzal a nem titkolt céllal, hogy a szülőket is a hitelintézethez csábítsák.

A felnőtt lakossági bankpiac már elég telített, éles verseny bontakozott ki a szereplők között, s miután a piac abszolút mérete már nehezen növelhető, csak a részesedési arányokat lehet módosítgatni - fogalmaztak a CIB Bankban, ahol úgy látják: a gyerekek szegmense kitörési pontot jelenthet, hiszen viszonylag kevesen vannak, akik kifejezetten őket szólítják meg.

Ez ugyanis az a terület, ahol a Babakötvényt már nem, a piacon fellelhető ifjúsági konstrukciókat pedig még nem lehet értékesíteni, s - mint a K&H Bankban kiemelték - az elmúlt időszakban azon bankok, amelyeknek korábban nem volt fiataloknak szóló terméke, a 18 év feletti korosztálynak szóló termékek bevezetése után elindultak a fiatalabbak felé.

A célcsoport újratermelődik

A fiatalabb, 6-14 éves korosztály még új területet jelent a pénzügyi szolgáltatások terén, nincsenek bankkapcsolataik, ráadásul a célcsoport folyamatosan újratermelődik, hiszen mindig születnek újabb gyerekek - vázolták fel a CIB-nél a nemrégiben elindított, Szia, Szimba programjuk hátterét.

Hasonlóan fogalmaztak az Erste Bankban is, mondván, a bankok közötti verseny egyelőre nem túlzottan éles ezen a területen, miközben a gyermekeknek szánt bankszámla-konstrukciók a szülőkre is hatnak; ám véleményük szerint akkor is dönthetnek egy-egy bank ajánlata mellett, ha ők maguk nem annál a hitelintézetnél vezetik számlájukat.

Ezzel némiképp ellentétes tapasztalatot fogalmaztak meg az OTP Bankban, hiszen Junior számlacsomagot általában azok a szülők nyitnak gyermekeik részére, akik már maguk is az OTP Banknál vezetik folyószámlájukat.

A nebulók játékos formában ismerkedhetnek

Milyen koncepció jellemzi a gyerekeknek szánt számlacsomagokat? A Szia, Szimba programot úgy alakították ki, hogy segítségével a szülők könnyen felelősségteljes pénzügyi magatartásra neveljék a gyerekeiket, úgy, hogy folyamatosan ellenőrzik ezt, s a nebulók játékos formában ismerkedhetnek meg a pénzügyek világával - magyarázták a CIB Bankban, ahol úgy látják: a programjukhoz kapcsolódó lojalitás programnak köszönhetően egyedülállók a piacon.

A gyermekeknek szóló bankszámlák esetében nagyon fontos, hogy a számla költsége minimális legyen, a rajta lévő összeg ugyanakkor jól kamatozzon, valamint bármikor hozzáférhető legyen - sorolták az Erste Bankban a gyerekeknek szánt számlacsomagok fontosnak tartott paramétereit.

Ennek megfelelően általánosan elterjedt megoldás a bankoknál a díjmentes számlavezetés, és a hitelintézetek a tranzakcióknál - ami többnyire ATM-es és pénztári készpénzfelvétel - is alkalmaznak kedvezményeket.