A Gyermely Zrt. tésztagyár rövid távon szeretné a jelenlegi 4 százalékról 10 százalékra emelni az árbevételben az export arányát. Káhn Róbert, a társaság kereskedelmi igazgatója elmondta, elsősorban Szlovákiában és Romániában látnak arra esélyt, hogy stabil piaci pozíciót szerezzenek.
Piacfelmérésre szállítottak
Szlovákiában elosztó partnerek bevonásával tervezik a piacra lépést, a nagy kereskedelmi láncoknak viszont közvetlenül is szállítanának. Romániában saját – értékesítési és logisztikai feladatokat ellátó – cég alapítására készülnek. Az ezzel kapcsolatos előkészítő munkák megkezdődtek – közölte Káhn Róbert, aki a részletekről azonban üzleti okokra hivatkozva nem adott információt. Piacfelmérési céllal kisebb-nagyobb mennyiségű tésztát Németországba, a Baltikumba, Svájcba és az Egyesült Államokba is szállítottak, ahonnan megrendelésekre számítanak.
Tavaly egyébként mintegy 23 ezer tonna terméket értékesített a gyermelyi tésztagyár, 3-4 százalékkal többet az előző évinél. Különösen nehéz évet zártak, mert a költségek, főleg a lisztárak, drasztikusan emelkedtek – tette hozzá az előzőekhez a kereskedelmi igazgató. A Gyermely Zrt. jelenleg a hazai tésztapiac 35 százalékát mondhatja magáénak. A hazai piac egyébként meglehetősen szegmentált, mintegy 400 kisebb cég foglalkozik tésztagyártással.
Új tésztagyár épült
A társaságnál egyébként a közelmúltban zárult le egy négymilliárd forintos beruházás, egy új tésztagyár építése. A fejlesztés kétharmadát saját forrásból finanszírozták, a többire bankhitelt vettek fel. Az elmúlt év utolsó negyedében átadott új gyárral az eddigi 25 ezer tonna helyett évi 30 ezer tonnára növelték a kapacitást.
Ennek révén mintegy 10 százalékkal emelkedhet a cég árbevétele, ami várhatóan meghaladja az évi 13 milliárd forintot. Az 500 főt foglalkoztató társaság árbevételének mintegy 40-45 százaléka az idén a tészták forgalmazásából származik. A többi a malomipari, a takarmánygyártó, a vetőmag-előállító és a tojásértékesítési egységek teljesítménye.