Az Audi Hungaria 46 millió eurós (hozzávetőleg 11,5 milliárd forintos) beruházást követően megkezdte az új, négyhengeres Common Rail motorok sorozatgyártását. A közös nyomócsöves befecskendezést eddig nem használta a Volkswagen konszern, noha ez a technológia egyszerűbb és olcsóbb, mint az eddig alkalmazott úgynevezett pumpe düse (PD TDI) rendszer. A kétliteres, 170 lóerős új dízelmotor Audi és Volkswagen modellekben mutatkozik be, miután a győri vállalat a két konszern egyik központi motorszállítója.
A gyártás beindítása előtt különféle beruházásokra volt szükség a hengerfej-, vezérműtengely-, hajtókar-megmunkálásnál és -szerelésnél, s a már meglévő gyártósort is átépítették, így annak maximális kapacitása jelenleg napi 2300 motor.
Az Audi Hungaria Motor Kft. gyártja az Audi TT Coupé és a TT Roadster sportautót, ezenkívül mintegy 3 milliárd forintos beruházás eredményeként az év végén megkezdődik Győrben az Audi A3 Cabriolet sorozatgyártása. Az új modell összeszerelése révén 300 fővel bővítik az 5500 fős kft. járműgyárának a létszámát.
A tavaly 5,031 milliárd eurós forgalmat elért magyar leányvállalat történetében először fél év alatt 1 013 697 motort bocsátott ki, 1,9 százalékkal többet az elmúlt év azonos időszakában előállítottnál. A cég járműgyárának a teljesítménye is javult, miután ötezerrel több, 32 089 Audi TT és TT Roadster sportkocsi készült.
Az árbevétel június végéig 2,45 milliárd euróról 3,14 milliárdra nőtt. Az idei évre tervezett mintegy 300 millió eurós beruházássorozatból az első fél évben 130 millió értékű valósult meg. Ezzel az összberuházási érték a vállalat 1993-as alapításától június végéig 3,15 milliárd euróra nőtt.