Legerősebb nap a péntek 20 százalékos részesedéssel. Valamelyest gyengült a csütörtök pozíciója, erősödött viszont a kedd és a szerda is. A háztartások által tavaly lebonyolított 1 511 millió vásárlásból szintén csak 4 százalék jut vasárnapra, ahogyan a megelőző években is. Így a vásárlások átlagos száma és értéke egyensúlyt mutat.
A GfK feltárta, hogy az egyes bolttípusokban az első, 2000. évi felméréshez képest a vasárnapi forgalom erősödött a hipermarketekben, s a kis boltokban csökkent a pihenőnapi forgalom jelentősége. Ha a szombat-vasárnapi bevásárlásokat együtt nézzük, akkor arányaiban minden bolttípusban csökkent a hétvége jelentősége.
A hétköznapok közül a hét első három munkanapján kisebb az egy vásárlásra jutó érték mint a hétvégét megelőző napokon. A hét egyes napjai között legegyenletesebben a szupermarket és a kis bolt forgalma oszlik meg. Legszélsőségesebb pedig a forgalom a hipermarketben, ahol az eladások 10 százaléka esik vasárnapra, 11 hétfőre, 12 keddre, de 20-20 százalék péntekre és szombatra.