A Hír Autó és az Il Ferro - mint reklámautók biztosításával foglalkozó cégek - havi 40, illetve 50 ezer forintos jövedelmet kínálnak a velük szerződőknek. A cégek új és használt autókra egyaránt ajánlanak hirdetéseket, amiből az autó törlesztő részlete is fedezhető. A tulajdonosnak elvileg nincs más dolga, mint az előírt havi kilométerfutást teljesíteni, és autóját - rajta a hirdetést - tisztán tartani, a pénz pedig érkezik. Legalábbis elméletben: az Il Ferro ugyanis az elvileg hó eleji elszámolási időszakot - és az ehhez kötött kifizetést - márciusban vezetőváltással indokolva a hónap végére tolta. A cég ellen azóta nyomoz a rendőrség. A kuncsaftjaik pácban maradtak. A Hír Autó állítja, soha semmi köze nem volt konkurenséhez, ezért szeretne végre tiszta vizet önteni a pohárba.
Az idegességében megszólalni is alig tudó Vlada Viktor ügyvezető azzal kezdte a dolgok tisztázását, hogy a maga részéről elmondta, amit akart, adatok nélkül, a sajtó pedig nem kérdezhetett. Vlada tervei azonban nem jöttek be: a sajtómunkások rákérdeztek, van-e rokoni kapcsolat Laskai Péter a Hír Autó kreatív igazgatója és az Il Ferro-tulajdonos Laskai Róbert között. Tudni akarták, miért vannak ugyanazok a szófordulatok és ugyanazok a jogi pontatlanságok a Hír Autó szerződésmintáiban, mint az Il Ferrónál, ha Vlada azt állítja, teljesen függetlenek.
Ezen a ponton előbb érdemi információ nélkül véget ért a nyilvános beszélgetés, Vlada Viktor kis szünet után azonban segítőkésznek bizonyult.
Kikötötte, hogy ő se nem jogász, se nem nyelvész. Ezért a cégük és az Il Ferro szerződéseinek szövegei közti hasonlóságról nem tud érdemben nyilatkozni. A Hír Autó lassan építkező cég, amely hosszú távra tervez a magyar piacon, mondta. Eddig mindössze 1200 autóra kötöttek szerződést, és bár az Il Ferrónál befürdött emberek átszerződnének hozzájuk, a Hír Autó üzleti terve nem ad erre lehetőséget. A Hír Autó Vlada állítása szerint 2006-ban nyereséges volt, és úgy néz ki, idén is az lesz, ha az üzlettárs hitelvesztése nem rántja magával. Ám pontos adattal megint nem szolgált.
Lényeges különbségként jelölte meg, hogy ők nem kötnek bartermegállapodásokat, ami az Il Ferrót gyakorlatilag tönkretette. A Hír Autó csak készpénzes hirdetőkkel szerződik, ráadásul egy nagy európai bank is hátországot biztosít nekik - állította Vlada Viktor.