Ma szavaz a parlament a reklámtörvény módosításáról, amely szerint a jövőben már nem lehet dohányt reklámozni a Hungaroringen, és amely egyértelműen kimondja a dohányáruval összefüggő szponzorálás tilalmát is.
A módosítást a tavaszi uniós intő tette szükségessé. Mint emlékezetes, az Európai Bizottság (EB) akkor négy tagállamot – hazánk mellett Cseh-, Olasz- és Spanyolországot – figyelmeztetett a dohányreklámok tilalmát rögzítő uniós irányelv nem kielégítő teljesítése miatt. A hatályos magyar szabály ugyanis lehetőséget ad az általános dohányreklám-tilalom alóli kivételre egyebek közt a nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő jelentőségű esemény, például a Magyar Nagydíj alkalmából.
Ezt a felmentést azonban az EB nem találta összeegyeztethetőnek az irányelvvel, amely tiltja a dohánytermékekkel való szponzorációt a határokon átnyúló rendezvények, tevékenységek esetében, mivelhogy azzal kijátszhatók a reklámozás közvetlen formáira vonatkozó korlátozások.
A parlament előtt lévő törvényjavaslat teljességgel megfelel az irányelv rendelkezéseinek. Ha megszavazzák, a hatálybalépést követően nyújtott szponzorálásokra érvényesül.