A gyárat az Ostrava melletti Nosovice ipari parkjában építenék fel, és a tervek szerint évi 300 ezer kocsit gyártanak 2008-tól. A cseh kormány korábbi becslése szerint a gyár a teljes kapacitás elérése után évi 1,2-1,3 százalékkal gyorsíthatja az ország gazdasági növekedését. A cseh GDP tavaly 6 százalékkal nőtt, a statisztikák szerint ebben kulcsszerepet játszott a gazdaság exportképességének javulása, azon belül is a járműipar fejlődése.
Befektetések a régióban
Csehország és Szlovákia mostanában vonzza az efféle befektetéseket: a Hyundaihoz tartozó Kia csoport és a francia Peugeot gyárat épít Szlovákiában, a Volkswagen már régóta termel Szlovákiában, a hozzá tartozó Skoda Csehországban, a Toyotának és a Peugeot-Citroennek közös üzeme termel 2004. február óta ugyancsak Csehországban, és a jelek szerint most a Hyundai is felsorakozik a cseh autógyártók közé.
A dél-koreai Hankook Tire gumiabroncsgyár októberben Magyarországot választotta az új, európai üzeme színhelyéül. Az 500 millió eurós, dunaújvárosi beruházáshoz a Hankook Magyarországon bejegyzett egységet alapított. A beruházáshoz a Hankook 15,8 milliárd forintos, vissza nem térítendő állami támogatást kap.
Hyundai tervek
A Hyundai 2010-re a világ hatodik számú autógyárává kíván előlépni a jelenlegi hetedik helyről, és ezt elsősorban külföldi gyárak építésével kívánja elérni, hogy kiküszöbölhesse az árfolyamhatásokat. A Hyundai idén 2,7 millió autót akar értékesíteni a tavalyi 2,4 millió után. Európai eladásait változatlanul 350 ezerre tervezi. Az európai piacon márkája felfrissítésére készül , hogy nagyobb szeletet hasíthasson ki a magasabb nyereséget hozó szegmensekből is, mint például a városi terepjárók piacából. Tervei szerint hat év óta az idén először növeli üzemi eredményét, 6,3 százalékkal a tavalyi 1,38 ezermilliárd vonhoz képest. Ezt a törekvését elsősorban a von árfolyamának emelkedése megnehezítheti.