A megbízott vezérigazgató 1999-től a K&H Bank belga tulajdonosánál, a KBC Banknál az Ázsia-Csendes-óceán térség regionális igazgatója volt, ahol a hat ország tíz fiókjáért felelt. A K&H Bank igazgatósága a K&H Equities-nél feltárt szabálytalanságok kapcsán Kulcsár Attilán kívül további munkavállalók érintettségét állapította meg. Velük szemben fegyelmi eljárás indult, és ahol indokolt, az elbocsátás is megtörténik.
Együttműködésben a hatóságokkal
A testület a hétfői ülésen elfogadta Ludo Jacobs vezérigazgató-helyettes lemondását is. A vezető testület döntött arról, hogy a K&H Equities tulajdonosai a belső vizsgálatot tovább folytatják, és a bankcsoport a jövőben is teljes mértékben együttműködik a nyomozó hatóságokkal és a felügyeleti szervekkel. Az igazgatóság megköszönte Bába Ágnesnek a tevékenységét, aki ez év július 10-ét követően a vezérigazgatói feladatok ellátásával ideiglenesen megbízott senior ügyvezető igazgató volt, és az átmeneti időben kiemelkedő tevékenységet végzett.
Közép-Európa a második legfontosabb piac
Az igazgatósági ülésen részt vevő tulajdonosi képviselők hangsúlyozták: "John Hollows személyében olyan megbízott vezérigazgató került a K&H Bank élére, aki szakmai ismeretei, a bankszektorban szerzett óriási nemzetközi tapasztalata, munkabírása és nem utolsósorban vezetői kvalitásai révén alkalmas arra, hogy irányításával a bank megvalósíthassa terveit."
Herman Agneessens, a KBC nemzetközi tevékenységéért felelős ügyvezető igazgatója, a KBC Bank vezetői bizottságának és a K&H Bank igazgatóságának tagja kiemelte: "a KBC Bank Közép-Európát továbbra is második legfontosabb piacának tekinti, és a K&H Bankcsoportba vetett meggyőződésünket és támogatásunkat nem ingatja meg senki".
Mwegőrizni a vezető pozíciót
John Hollows megbízott vezérigazgató a K&H Bankcsoport céljairól aláhúzta: "továbbra is Magyarország vezető, széles körű szolgáltatásokat nyújtó nagybankja vagyunk és maradunk. Mindent megteszünk azért, hogy megőrizzük vezető pozíciónkat a vállalati piacon és csökkentsük a különbséget a jelen pillanatban a lakossági piacon vezető bankkal szemben. Az eddig sikerre vezető stratégia a jövőben sem változik: ügyfélközpontú magatartással fogjuk megőrizni régi ügyfeleinket, és ennek bizonyításával várjuk az újakat".