Nevetséges az ötlet
Ellenzők szerint nevetéses az ötlet. "Jobb módjai is vannak annak, hogy pénzt szerezzünk a gyermekeknek" - közölte Randy Pebble, a JOLT szóvivője. A szervezet fogja össze az adófajtával egyet nem értőket.
Az utóbbi néhány héten éles viták színhelye lett a világhírű Starbucks kávézók szülővárosa. Seattle lakóinak választaniuk kell a megszokott csésze kávéjuk és az extraadó kifizetése között. A támogatók 129 ezer, az ellenzők 165 ezer dollárt gyűjtöttek a kampányra.
Több pénzt a kávétermesztóknek
A kávétermesztés és -terjesztés módja vitakérdéssé vált néhány városban az utóbbi időben. Néhány aktivista csoport régóta követeli, hogy a kávét - melynek nagy részét a harmadik világ országaiból importálják - olyan módon kell termeszteni, hogy azzal ne veszélyeztessék az esőerdőket. Azt is követelik, hogy a kávé betakarítását végzők több pénzt kapjanak munkájukért.
Ezek az aktivisták a Starbucks kávézót és annak gyors terjeszkedését a világgazdaságra gyakorolt túlzott amerikai befolyás szimbólumának tekintik. Az étteremlánc, melynek 80 kávézója van Seattleben 49500 dollárt költött az ellenkampányra. "Úgy gondoljuk, hogy a gyerekek ügye fontos, túl fontos ahhoz, hogy egyetlen termék adójához kössük bevételeit" - mondta Audrey Lincoff szóvivő. A Starbucks eddig is sokat költött a gyermekek oktatására - mutatott rá a szóvivő.
A támogatók szerint hétmillió dollár bevételt hozna az új adó, az ellenzők szerint azonban reálisabb hárommillióval számolni. Az ellenzők a Bostoni Teadélután eseményeit utánozva szeptember elején több zsák kávét dobtak a város melletti tóba az adók ellen tiltakozva.