A kereskedelmi hálózatok árengedményre számítanak
A kereskedelmi hálózatok lényegesen eltérő mértékben reagálhatnak az árváltozásra attól függően, hogy rendelkeznek-e saját pékséggel vagy sem. Danks Emese, a Tesco kommunikációs igazgatója elmondta, hogy valószínűleg lesz áremelés, amennyiben drágulnak az alapanyagok. Ennek mértékéről azonban még nem döntöttek.
Az Auchan ugyancsak az árak emelésével számol, a beszerzési költségek emelkedésétől függően. A drágulás szintje viszont nem éri majd el a nyersanyagok esetében tapasztalhatót, legalábbis azokon a helyeken biztosan nem, ahol saját pékség süti a kenyeret.
Amelyik Auchanban nincs önálló pékség, ottt jobban megérzik a változásokat, mindez azonban a fogyasztói árban itt is mérsékelten érezteti majd hatását - állítja Gillemot Katalin, az üzletlánc igazgatói asszisztense. Hozzátette: a nagybeszerzői pozícióból adódóan árengedményekkel számolhat a hálózat.
Az áremelés kompenzálása nem kereskedelmi feladat
A Cora pékségének vezetője minimális mértékben növelné az alaptermékek árát. A búza és így a liszt árának emelkedését elsősorban a jelenleg olcsónak számító speciális termékek árába építené be.
A CBA üzletlánc beszállítóktól vásárol, így elviekben az előre jelzett 18-22 százalékos árnövekedéssel lenne kénytelen kalkulálni. Eddig azonban csak egy-két beszállító jelezte, hogy 8-10 százalékkal emelné árait, így jelenleg nem lehet tudni, hogy végül mekkora lesz a drágulás - hangsúlyozta Széniász Péter, kereskedelmi igazgatóhelyettes. A péktermékek áremelésének kompenzálása nem a kereskedelem feladata, így az üzletlánc a beszerzési árak minimalizálásánál többet nem tehet - vélekedett Széniász.