Április 15-én megkezdődött a balatoni hajózási szezon, ekkor indult az első menetrend szerinti hajó, ám azóta minden hét végén "szezonnyitó" van a Balatonon. A legközelebbi május 12-én lesz, amikor felavatják a társaság új hajóját, a Szentmiklóst" mondta el a Napi gazdaságnak Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Rt. vezérigazgatója. A társaság az idén nagyjából a tavalyihoz hasonló utasforgalomra számít, kis növekedést a séta-, illetve a rendezvényhajózás területén várnak. A kompforgalomban is az elmúlt évi szintet célozta meg a vállalat, Horváth ugyanakkor kiemelte, hogy tavaly 5,5 százalékkal emelkedett kerékpáros- és motorkerékpáros-forgalmuk.
Jelen állás szerint 4-5 százalékkal emelik a tarifákat, ami az üzemanyagárak növekedése miatt változhat a következő hónapokban. Eközben azonban számtalan kedvezményt kínálnak az utasoknak, kezdve az üdülési csekk használatától a MÁV Zrt.-vel szervezett közös akción át a Balaton-kártya-rendszerhez való csatlakozásig. Mindezek alapján a tavalyi csaknem 1,7 milliárd forint után az idén 1,8 milliárd forint bevételt terveznek, a várható nyereség azonban a beruházások és eszközfejlesztések miatt mérséklődik.
Horvát elmondta, hogy a két évvel ezelőtt 200 millió forintért Törökországban vásárolt, 550-600 fő befogadására alkalmas, Szentmiklósra keresztelt hajó rekonstrukciójára 66 millió forintot költöttek. Az új hajó júliusban és augusztusban Siófok-Füred-Tihany között menetrend szerint közlekedik. A járművek fejlesztésére egyébként összességében 120 millió forintot költenek, a Szentmiklós rekonstrukciója mellett az egyik kompot két új motorral látják el, felújítanak továbbá egy vízibuszt is. A kikötőépítések kapcsán Horváth elmondta, hogy folytatódik a balatonszemesi beruházás, s rekonstrukció várható Almádiban, Siófokon és Révfülöpön is. Ezek értéke eléri a százmillió forintot. A szemesi kikötő fejlesztésére a következő években összesen 330 millió forintot fordítanak.
Egy újabb kompátkelő kialakításának terveiről is beszámolt Horváth, ez a második nemzeti fejlesztési tervben jelenik meg, és vagy Badacsony-Fonyód, vagy Balatongyörök-Balatonmáriafürdő között közlekedik. A hatástanulmány már elkészült, s bejelentkeztek a környezetvédelmi hatósághoz is. Optimális esetben a jövő év végére szerezhetik be az összes engedélyt, s ebben az esetben 2009-ben elindulhat a második balatoni kompjárat.