Leszerelés
Az elmúlt valamivel több, mint másfél év alatt összesen 200 ezer autóst kerestek meg a hivatal jelzése alapján a területileg illetékes jegyzők, s 26 ezer gépjármű esetében élniük kellett a legkomolyabb szankcióval, a rendszámtábla leszerelésével. Érvényes szerződését 24 ezer gépjármű-tulajdonos mutatta be a jegyzőknek - közöttük vélhetően sokan a felszólításra kaptak észbe, s rohantak el befizetni az elmaradt biztosítást. A legnagyobb probléma Urbán szerint ugyanakkor az, hogy csaknem 150 ezer felszólítás időközi adatváltozásnak köszönhető (a tulajdonos eladta az autóját, máshova költözött), amiket nem vezettek át.
Frissebb nyilvántartás
A piac legnagyobb szereplőjénél, a több mint 1,8 millió szerződést kezelő Allianz Hungária Biztosító Rt.-nél jelenleg a pilotrendszer kialakításánál tart az a számítástechnikai fejlesztés, amely az eddigi napi frissítés helyet lényegében azonnal továbbítja a szerződéses adatokat a BM rendszerének. Kele József, a társaság gépjárműüzletágát irányító ügyvezető igazgató szerint rendszerük a jövő év folyamán elindulhat. A korábbiaknál frissebb nyilvántartás és a lekérdezhető adatok tovább finomítják a rendszert és elkerülhetővé teszik, hogy valamely autós akár csak néhány havi befizetést is meg tudjon "spórolni".
A biztosítóknak ugyanis kötelessége a hozzájuk betérő autósoktól korábbi szerződésük megszűnése miatt elmaradt díjat visszamenőlegesen beszedni. Az elmaradt díjat a társaságoknak a Magyar Biztosítók Szövetsége Gépjármű Kárrendezési Irodájának kárrendezési számlájára kell befizetniük. Ez az alap fizeti azokat a károkat, amelyeket biztosítás nélküli autókkal okoztak. Ragályi Istvánnak, az iroda vezetőjének a tájékoztatása szerint a kárrendezési számláról augusztus végéig 2558 esetben voltak kénytelenek kifizetni, ez több mint 4 százalékos javulás az egy évvel azelőtti szinthez képest. A kárkifizetés összege 303 millió forint volt, ami 16,55 százalékkal kevesebb a 2002-es év hasonló időszakának adatainál, vagyis a csökkenés e területen is érzékelhető.