További Magyar cikkek
Október közepétől december elejéig állt az építkezés az M0-s keleti szektorának legészakibb szakaszán. Az Egút-Debmút konzorciumnak az építési engedélyeztetés szabálytalanságai miatt kellett leállnia kivitelezéssel. A csúszás miatt veszélybe került a fővárost elkerülő körgyűrű 4-es főút és M3-as közötti szakaszának 2007-es átadása.
Az M0 keleti szektorának tervezett nyomvonala (és a térkép eredeti méretben az M0-s honlapján)
Márpedig az Európai Unió azzal a feltétellel adott 284 millió eurót (70 milliárd forintot) a keleti szektorra, hogy megépítése ez év végére befejeződik. Ha nem így történne, elúszna az uniós támogatás, amelyből nagyjából 40 milliárdot a keleti szektorra, 30 milliárdot a majdani M31-esre (az M0-s és az M3-as gödöllői összekapcsolására) fordíthatnak.
Már csak a területet kell megszerezni
Az átlagosnál jóval enyhébb tél azonban segített az útépítőkön. A jelenleg földmunkákat, valamint hidak, alul- és felüljárók szerkezeti munkáit végző kivitelezők hellyel-közzel be tudták hozni a hathetes lemaradást, mondta az Indexnek Béni Gyöngyi, a hamarosan Nemzeti Infrastruktúrafejlesztési Zrt.-vé átalakuló Nemzeti Autópálya Zrt. szóvivője.
A nemzeti sztrádaépítő cégnek most már csak a területszerzésekkel kapcsolatos elmaradásokat kell pótolnia. Béni Gyöngyi is elismerte, ezen a téren vannak nehézségeik, de a területeket "próbáljuk valahogy szabaddá tenni".
A három szakaszban épülő M0-son a földmunkák befejezését és a műtárgyak szerkezeteinek építését követően a szilárd burkolat is fölkerül a leendő úttestre. Ehhez azonban már arra van szükség, hogy folyamatosan nulla fok fölött legyen a hőmérséklet. Ezzel még nem kell sietni, a normál ütemezés szerint ugyanis májusig kell elkezdeni a munkafolyamatot, közölte a szóvivő.
Sokan dolgoznak 26 kilométeren
Az M0-s most épülő keleti szektora 26,56 kilométer hosszúságú. A körgyűrűnek ez a szakasza a 4-es főút vecsési és üllői elkerülő szakaszát köti össze a 31-es és a 3-as főúttal, valamint az M3-as autópályával. Ha elkészül, az M3-astól északnyugatra vezető, jelenleg 2/B elnevezésű főutat is átkeresztelik M0-sra, így a körgyűrű az M1-estől egészen a készülő Megyeri hídnak hívott Colbert hídig vezet majd.
Épülnek a műtárgyak
A körgyűrű keleti szektorát a 4-es és a 3-as főút között a PVT-M0 Konzorcium építi, amelyben a Porr AG, a Terrag-Asdag AG és a Viadom vesz részt. A 3-as főút és az M3-as közötti szakasz megépítője, valamint az M3-as csomópont átépítője az Egút és a Debmút konzorciuma.