Versenyeznek
A brit Tesco lánc azonnal felvette a Lidl által dobott kesztyűt és maga is árcsökkentést jelentett be. A Tesco ugyanis garanciát vállalt arra, hogy a tíz legkeresettebb élelmiszeripari termék az üzleteiben kerül a legkevesebbe.
A "Sme" napilap rendszeresen végzett próbavásárlásai kimutatták, hogy az átlagos élelmiszer árszint október elején 4,3 százalékkal állt alacsonyabban, mint szeptember elején. A statisztikai hivatal a legnagyobb mértékű áresést, 6,3 százalékosat, a zöldség-gyümölcs kategóriában mutatta ki.
Itthon kétszer annyi
Az árcsökkenés olyan kategóriákat is felölelt, amelyek ára az uniós csatlakozást követően emelkedésnek indult.
Mint korábban hírt adtunk arról, az olcsó áruiról ismert német áruházlánc októberben nyitná meg üzleteit Magyarországon. Lapinformációk szerint a Lidl Magyarországon is egyszerre több áruházat nyitna meg.
Az ország több pontján felépült és berendezett, ezerhatszáz-kétezer négyzetméter alapterületű egységeket egyszerre avatják majd fel. Jelenleg az időpont egyeztetése zajlik. Az Európa-szerte dinamikusan terjeszkedő Lidl tavaly jelentette be, hogy két éven belül legalább harminc üzletből álló országos hálózatot hoz létre Magyarországon.