Felfügesztette az M0-s körgyűrű keleti szektorának építését a Közlekedési Főfelügyelet, számol be a hírről a pénteki Népszabadság. A lap beszámolója szerint a Nemzeti Autópálya Zrt.-nek csütörtökön kellett hozzákezdenie az útépítés leállításához, ami akár két-három hetet is igénybe vehet. A főfelügyelet a fővárosi bíróság döntése nyomán határozott, a bírói testület ugyanis hatályon kívül helyezte a 8,5 kilométeres szakasz építési engedélyét, új eljárásra kötelezve a Közlekedési Főfelügyeletet.
A főfelügyeletnél már újrakezdték az engedélyeztetési eljárást. A vitatott szakasz kivitelezője - az Egút Zrt. és a Debmut Rt. által alkotott társulás - és alvállalkozóik nem tudják az eredeti tervek alapján végezni munkát, és veszélybe kerülhet az M0-ás egész keleti szektorának, a több mint 20 kilométeres autóútnak a finanszírozása, ezt a szakaszt ugyanis 85 százalékban az EU finanszírozza, amennyiben 2007. novemberéig elkészül. Ha nem, mintegy nyolcvanmilliárd forintnyi támogatást veszítünk.
Több szakasz is csúszik
A Népszabadság emlékeztet rá: korábban többen vitatták, hogy egyáltalán szükség van-e erre a mintegy kilenc kilométeres szakaszokon a terepszint alatt haladó kétszer két sávos összekötő útra Csömörnél, hiszen Gödöllőnél másik összeköttetés is épül.
A lap szerint egyébként több autópályaszakasz építése is csúszik a tervezetthez képest: a Görbeházát Nyíregyházával összekötő részt idén december helyett jövő szeptemberben adhatják át. Miután át kellett tervezni a köröshegyi völgyhidat, így azzal együtt a az M7-es Zamárdi és Balatonszárszó közti része november helyett jövő augusztusban készül el. A Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közti rész legkorábban 2008. nyarára készülhet el.