Nyáron már száraz lábbal mehetünk Megyerről Megyerre

2008.03.18. 14:20
Ha a tavaszi dunai árhullám nem okoz váratlan akadályokat, akkor augusztusra elkészül az ország legnagyobb és legdrágább hídja az M0-s északi szektorán. A 11-es főutat kapcsolja majd a körgyűrű által felfűzött további egy tucatnyi fő- és gyorsforgalmi úthoz.

Megfelelő ütemben halad az M0-s Duna-híd építése, és amennyiben a tavaszi dunai árhullám megmarad a mederben és nem akadályozza a munkát, megindulhat a forgalom augusztusban Budakalász és a pesti oldal között – közölte Rapkay Kálmán, a kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatója kedden, egy szakembereknek tartott helyszíni szemlén.

Az ország leendő leghosszabb hídja 1860 méteren húzódik majd a két part között, míg az M0-snak ez a teljes északi szakasza a hídra vezető, az M2-esnél és a 11-es főútnál lévő csomópontot összekötő úttal 3,2 kilométeres lesz. A 62 milliárd forintos beruházás 2 éve kezdődött. A híd 47 méter szélességben kétszer 2 sávon engedi majd át a gépkocsiforgalmat, de gyalogosok és biciklisek is közlekedhetnek rajta.

A hidat és a hozzá kapcsolódó útszakaszt a Hídépítő és a Strabag konzorciuma építi, eredetileg a múlt év végén tervezték átadni. Ha elkészül, azzal – és a fővárosi körgyűrű keleti szektorának szintén nyárra várható átadásával – a 11-es főúttól az M1-esig összesen 13 főutat, autóutat és autópályát kötnek össze Budapest határain kívül.

Jelenleg hozzávetőleg háromszáz munkás dolgozik a formálódó hídszerkezeten, többek között szigetelők, betonozók, hegesztők. A pesti oldalon, ahol 300 méter széles a Szentendrei-sziget és a part között a Duna, már áll a két, egyenként 100 méter magas A betű alakú óriás vasbeton tartópillér. Ezekre 88 acélsodrony kapcsolódik, amelyek a híd szerkezeti elemeit tartják, az egyenként 14 méter hosszú elemek közül 36 már a helyére került, most még a hiányzó 15 beemelése ad munkát.

Ilyen volt októberben - klikkeljen!
Ilyen volt októberben - klikkeljen!

A budai oldalon 6, egyenként 90-120 méter hosszú, 800 tonnás hídelem közül már az utolsó beillesztése a feladat. A Csepeli Ganz üzemben készülő szerkezetet hajóval szállítják a helyszínre, és hidraulikával emelik a helyére. A híd építési fázisai a pesti oldalon álló hajón kialakított Látogató Központból követhetők nyomon.

Itt megtudható, hogy a híd tervezésénél a modellt 170 kilométeres szélsebességet szimuláló szélcsatornán is tesztelték. Az acél és beton szerkezet egyes elemeit pedig folyamatosan mérnöki laboratóriumban vizsgálják a minőség érdekében, a fémrészeket több réteg korrózióálló anyag védi. A központot eddig csaknem 30 ezer vendég kereste fel, közölte Tóth Klára igazgató.