Jolán
2 °C
4 °C

Nyáron már száraz lábbal mehetünk Megyerről Megyerre

2008.03.18. 14:20
Ha a tavaszi dunai árhullám nem okoz váratlan akadályokat, akkor augusztusra elkészül az ország legnagyobb és legdrágább hídja az M0-s északi szektorán. A 11-es főutat kapcsolja majd a körgyűrű által felfűzött további egy tucatnyi fő- és gyorsforgalmi úthoz.

Megfelelő ütemben halad az M0-s Duna-híd építése, és amennyiben a tavaszi dunai árhullám megmarad a mederben és nem akadályozza a munkát, megindulhat a forgalom augusztusban Budakalász és a pesti oldal között – közölte Rapkay Kálmán, a kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatója kedden, egy szakembereknek tartott helyszíni szemlén.

Az ország leendő leghosszabb hídja 1860 méteren húzódik majd a két part között, míg az M0-snak ez a teljes északi szakasza a hídra vezető, az M2-esnél és a 11-es főútnál lévő csomópontot összekötő úttal 3,2 kilométeres lesz. A 62 milliárd forintos beruházás 2 éve kezdődött. A híd 47 méter szélességben kétszer 2 sávon engedi majd át a gépkocsiforgalmat, de gyalogosok és biciklisek is közlekedhetnek rajta.

A hidat és a hozzá kapcsolódó útszakaszt a Hídépítő és a Strabag konzorciuma építi, eredetileg a múlt év végén tervezték átadni. Ha elkészül, azzal – és a fővárosi körgyűrű keleti szektorának szintén nyárra várható átadásával – a 11-es főúttól az M1-esig összesen 13 főutat, autóutat és autópályát kötnek össze Budapest határain kívül.

Jelenleg hozzávetőleg háromszáz munkás dolgozik a formálódó hídszerkezeten, többek között szigetelők, betonozók, hegesztők. A pesti oldalon, ahol 300 méter széles a Szentendrei-sziget és a part között a Duna, már áll a két, egyenként 100 méter magas A betű alakú óriás vasbeton tartópillér. Ezekre 88 acélsodrony kapcsolódik, amelyek a híd szerkezeti elemeit tartják, az egyenként 14 méter hosszú elemek közül 36 már a helyére került, most még a hiányzó 15 beemelése ad munkát.

Ilyen volt októberben - klikkeljen!
Ilyen volt októberben - klikkeljen!

A budai oldalon 6, egyenként 90-120 méter hosszú, 800 tonnás hídelem közül már az utolsó beillesztése a feladat. A Csepeli Ganz üzemben készülő szerkezetet hajóval szállítják a helyszínre, és hidraulikával emelik a helyére. A híd építési fázisai a pesti oldalon álló hajón kialakított Látogató Központból követhetők nyomon.

Itt megtudható, hogy a híd tervezésénél a modellt 170 kilométeres szélsebességet szimuláló szélcsatornán is tesztelték. Az acél és beton szerkezet egyes elemeit pedig folyamatosan mérnöki laboratóriumban vizsgálják a minőség érdekében, a fémrészeket több réteg korrózióálló anyag védi. A központot eddig csaknem 30 ezer vendég kereste fel, közölte Tóth Klára igazgató.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?