Az államtitkár elmondta: a GKM és a Pénzügyminisztérium arra tesz javaslatot a kormánynak, hogy a kivásárlásban közreműködő állami intézmény az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. legyen. Az ügylet tervezett lebonyolításával kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy az ÁAK egy kereskedelmi bankokból összeállt konzorciumtól venne fel hitelt az AKA Rt. kivásárlásához.
Gaál Gyula elmondta: van egy olyan konstrukciós javaslat is, amely szerint az M5-ös autópályát anélkül lehetne a matricás rendszerbe bekapcsolni, és a Szeged-Kiskunfélegyháza szakaszt megépíteni, hogy a kormány teljesen kivásárolná a jelenlegi tulajdonost. Szavai szerint pénzügyileg, gazdaságilag és politikailag is kedvezőbb lenne, ha a kormány az AKA Rt-vel együttműködve alakítaná ki a matricás rendszer lehetőségét, és építené meg a hiányzó szakaszokat. Hozzátette: az AKA tulajdonosai készséget mutatnak erre a megoldásra.
Gaál Gyula, a pénteken napvilágra került hírre, miszerint a Magyar Posta vásárolná ki az AKA Rt-t, úgy fogalmazott: mérlegelve az előnyöket és a hátrányokat a Magyar Posta már hetek óta nincs napirenden. Az államtitkár a szerződési feltételekről, például az ügylet értékéről - tekintettel arra, hogy a szerződést még nem írták alá - nem kívánt részleteket közölni.