M5-ös: az utolsó pillanatban írják alá a szerződést
Ezt a tervet rövid mérlegelés után elvetették, így egyelőre nem lehet tudni, mivel helyettesítik a Schamschula György minisztersége idején tartott útavatásoknál bevált ökörsütéseket. A szakminisztériumban ugyanakkor nem tagadják: egy héttel a matricás állami díjrendszer kiterjesztésére szabott kormányzati határidő előtt naponta merülnek fel jogi problémák az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. befektetőivel, illetve hitelezőivel folyó tárgyalásokon. Ennek ellenére nem készült olyan vészforgatókönyv, ami a szerződések aláírásának csúszása esetén is lehetővé teszi a matrica bevezetését az M5-ösön.
Késés után az utolsó pillanatban
Szoros menetrendet szabott az M5-ös március 12-ei matricásításához, illetve az autópálya továbbépítésének megkezdéséhez szükséges 37 szerződés és jóváhagyás tető alá hozására a gazdasági tárca. Az illetékesek néhány hete még azt valószínűsítették, hogy a szerződések aláírására Jacques Chirac francia elnök február 23-i magyarországi látogatásán kerül majd sor.
Ennek meghiúsulása után a szerződéskötés nem hivatalos időpontja március 5-e, péntek lett. Tegnap azonban az illetékesek már arról beszéltek: az AKA 40 százalékos részvénycsomagjának megvásárlását lehetővé tevő tárgyalások a várakozások szerint az utolsó pillanatban, március 11-én éjjel zárulnak majd le. Azaz ekkorra a felek minden szerződést aláírnak, és a kivásárláshoz szükséges összegek átutalásáról is megérkeznek a banki bizonylatok.
Ha az ügyletet mégsem sikerül lezárni, az a szakminisztert igencsak kellemetlenül érintheti, ugyanis másnap tartja majd az MSZP szegedi kongresszusát, ahová már matricával mennének el a politikusok.