A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) megjelentette az M6-os autópálya újabb, Dunaújváros-Szekszárd szakaszának tervezésére, építésére, üzemeltetésére, karbantartására és mindezen tevékenységek finanszírozására vonatkozó közbeszerzési pályázatát. A koncesszióba adott újabb szakasz kétszer két sávos, 65,1 kilométeres lesz, amelyen 58 műtárgyat - ebből hat völgyhidat -, valamint két pihenőhelyet (Dunaföldvárnál és Dunaszentgyörgynél) kell megvalósítani.
A koncesszió időtartama a koncessziós szerződés aláírásától számított 30 év. A gazdasági tárca által elvárt ideiglenes forgalomba helyezés legkésőbbi időpontja 2010. március vége. A kormányzat szándéka ugyanis az, hogy amikor Pécs Európa kulturális fővárosa lesz, addigra a sztráda kiépüljön a baranyai megyeszékhelyig. A tárgyalásos eljárás részvételi jelentkezésének határideje 2008. február 4.
A szerződéskötés tervezett időpontja 2008. július 14. Azok indulhatnak a pályázaton, akik 2004. január 1-jétől föl tudnak mutatni egy forgalomba helyezett, 20 kilométernél hosszabb, új, minimum 2x2 sávos és leállósávval ellátott, szintbeli kereszteződést nem tartalmazó autópálya-szakaszt, továbbá üzemeltetési gyakorlatukat legalább egy 50 kilométeres szakasszal tudják igazolni.
A jelentkezőknek (közös jelentkezés esetén a tagoknak) továbbá rendelkezniük kell - a közbeszerzés tárgya szerinti tevékenységekből - az elmúlt három év átlagában legalább 400 millió eurós (mintegy 100 milliárd forintos) nettó árbevétellel. Az ajánlatok értékelésekor az összességében legelőnyösebb lesz a befutó: a legnagyobb, 95-ös súlyszámmal a rendelkezésre állási alapdíj kockázatokkal kiigazított nettó jelenértéke, míg öttel a jótállás koncessziós szerződés megszűnésétől számított időtartama (maximum 24 hónap) szerepel a bírálat során.