Ez azonban a lap információi szerint a végső eredményt nem befolyásolja, mivel egyedül a korábban nyertesnek javasolt ajánlattevő, az osztrák-magyar Porr-Viadom-Terrag-Asdag konzorcium maradt állva.
Épül az ország lenagyobb völgyhídja, az M7-es autópálya Zamárdi és Balatonszárszó közötti szakaszán
A Világgazdaság úgy tudja, a 36,5 kilométeres szakaszt 43,7 milliárd forintért építi meg a győztes - ez kilométerenként 1,2 milliárd forintot jelent. Emlékeztetőül: a beruházás irányárának számító úgynevezett mérnökár 70 milliárd forint volt. Ennek leszorítása a tiszta versenynek köszönhető - vélik szakmai körökben -, és ez a bírálóbizottság körültekintő munkájának az eredménye. Ennek is tudják be a kizárásokat, mondván: a bírálóbizottság ezúttal mindent komolyan vett. A jelentős megtakarítást eredményező éles verseny miatt természetesnek nevezik, hogy az eljárás bonyolultabb a megelőzőeknél, ugyanakkor hatékonyságát az elért igen kedvező árak igazolják.
Az eredményhirdetés várhatóan szeptember 7-én lesz. A szerződéskötést - a közbeszerzési törvénynek megfelelően - nyolc nappal későbbre tervezik. Az M7-es új szakaszát a tervek szerint 2008 májusában adják át.
A Nemzeti Autópálya (NA) Zrt.-nek Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter augusztus elején küldte vissza az M7-es újabb szakaszára indított közbeszerzési eljárás nyertesére tett javaslatát. Felkérte a cég vezetését, hogy független közbeszerzési jogi és műszaki szakértő bevonásával vizsgálja meg újra a beadott pályázatokat, és ennek megfelelően hozza meg felelős, végleges döntését. Ezt azzal indokolta, hogy a pályázók több mint felét kizárták a versenyből, és felmerült, hogy bizonyos jelentkezők pótmunkák utólagos megrendelésének a reményében kínáltak kedvező árat. Az NA Zrt. bírálóbizottsága ajánlatuk érvénytelensége miatt a hatból négy pályázó kizárását javasolta a versenyből. A társaság igazgatósága ennek alapján a versenyben maradt két aspiráns közül az olcsóbb ajánlatot tevő győzelmének a kihirdetését javasolta a GKM-nek.