Vizsgálatot rendeltek el a MÁV Zrt.-nél a MÁV Cargo Zrt. privatizációjával kapcsolatos információk kiszivárgása ügyében. A Népszabadság szerdai számában a MÁV Cargo privatizációjára beérkezett ajánlatokról jelent meg konkrét információ.
A biztonsági igazgatóság vizsgálódik
Kamarás Miklós, a MÁV Zrt. elnöke a Klubrádió műsorában szerdán elmondta, hogy megbízták a biztonsági igazgatóságot egy soron kívüli vizsgálat lefolytatásával. A vizsgálat kiterjed az ügykezelés minden szakaszára, beleértve az infokommunikációs területet is. Kamarás Miklós hozzáfűzte: meglátása szerint a kikerült információ nem befolyásolja a privatizációs folyamatot, az első fordulóban kínált vételár még nem jelenti a végleges vételárat.
A Népszabadság szerdán azt írta, hogy "Tucatnyi kérője közül csupán egy adná meg a várt 80 milliárd forintot a MÁV Cargo privatizációs tenderén. A biztos befutónak tartott Deutsche Bahn (DB) kieshet, nagy esélyes lesz viszont egy román magánvasút."
Van egy 80 milliárdos ajánlat is
A lap szerint A MÁV már az első körben kapott olyan ajánlatot, ami megfelel a bevételi várakozásoknak. A legtöbbet, 81 milliárd forintot két szlovák cég, a közúti fuvarozásban érdekelt Sped-Trans és egy pénzügyi befektető, a Slavia Capital Group A.S. kínálta fel.
Két szakmai befektetőnek is van az esélye arra, hogy a rövidített lista élére kerüljön, írta a Népszabadság. Szinte biztosnak látszik, hogy kötelező érvényű ajánlatot tehet a MÁV Cargo megvásárlására a román Grampet GFR. A Románia legerősebb magánvasútjának számító társaság 56 milliárd forintos ajánlatával a legjobb szakmai befektető ugyanis.
Osztrák érdeklődő is van
Szintén jó eséllyel pályázik az első öt közé kerülésre az ÖBB osztrák állami vasút árufuvarozó cége, a Rail Cargo Austria (RCA) és magyar-osztrák közös állami tulajdonban lévő Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. konzorciuma is.
Az egyébként, hogy a román ajánlat jól áll a versenyben, már a múlt héten sejthető volt. A Grampet a harmadik legjobb indikatív ajánlatot nyújtotta be az első körben - erről már pénteken beszámolt a Ziarul Financiar (ZF) című román napilap.
A román lap már ekkor úgy tudta, hogy a sorrendet egy szlovák vállalat vezeti, míg a második helyet egy befektetési alap foglalja el.