A pályázati dokumentációt egyébként a hétfői határidőig végül kilencen vásárolták meg. A pályázat eredményéről várhatóan 30 napon belül születik döntés. A verseny és a tranzakció sikere érdekében a pályázók kilétéről és az ajánlatok tartalmáról az ÁPV Rt. az eredményhirdetésig nem ad tájékoztatást. A privatizációs folyamat lezárulása után ismertetik a pályázatok szakmai tartalmát és a döntés körülményeit.
Komolyabban
Az előző pályázat egyetlen ajánlatevője, az Aviation Solution konzorcium - amelynek tagjai az egykori Malév alkalmazottak által alapított Aviation Solution International Kft., a Tiara Gazdaságszervező és Tőkebefektetési Rt. és az Investunion Befektetési Rt. voltak - mostanra némileg változtatott összetételén, a Napi Gazdaság információi szerint egy nemzetközi befektetői csoporttal erősítettek. Egyes információk szerint komolyan érdeklődnek a Malév papírjai iránt a pilóták, akik Sky Alliance nevű cégük révén vesznek részt a pályázaton. A sajtóban azt is tudni vélik, hogy krasznojarszki, továbbá kirgiz és olasz vállalatok érdeklődését is felkeltette a magyar légitársaság.
Az ÁPV Rt. igazgatósága a múlt év végén döntött úgy, hogy másodszor is pályázatot ír ki a Malév Rt. állami tulajdonban lévő többségi részvénycsomagjának értékesítésére. Az ajánlatok értékelése során 80 százalékos súllyal szerepel a komplex pénzügyi ajánlat, amely magában foglalja a légitársaság több mint 30 milliárd forintos hitelállományáért való helytállás módját, az ehhez kapcsolódó biztosítékok jellegét, kiemelt hangsúllyal a tőkeemelés mértékét és ütemezését, valamint a fizetőképesség megőrzését. A pénzügyi ajánlaton belül értelmezendő a megajánlott vételár nagysága is.
A mostani tenderben a hitelállományért való helytállás módjának bemutatása kevesebb kötöttség mellett történhet, a pályázók által bemutatandó konstrukciók megítélése pedig nemcsak érvényességi, hanem összehasonlító értékelési alapon történik. A befektetőknek a teljes állami részvénycsomagra kellett ajánlatot tenniük. Az elbíráláskor 20 százalékos súllyal szerepel az ajánlattevő legalább öt évre szóló üzleti programja, ennek részeként a nemzeti légitársaság jelleg fenntartására, továbbá a munkavállalók foglalkoztatására vonatkozó elképzelései.