Csak a hitelezők jóindulatán múlik, hogy meddig repülhetnek a magyar légitársaság gépei. Ha elfogy a türelem, a Malév-repülők a földön maradnak.
A Magyar Nemzet szerint több hitelező is várja, hogy kifizesse pénzét a Malév. A légitársaság számára azonban a legnagyobb fenyegetést a ferihegyi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport jelenti, mert a repülőgépek tankolását a BA tulajdonában lévő RÜK Kft. végzi.
A lapnak nyilatkozó szóvivő szerint a Budapest Airport továbbra is rugalmas a Malév igényeivel szemben, de a magyar gépek újabban már csak kétszáz tonna kerozint kapnak a RÜK-től naponta, az efeletti igényeiket a külföldi repülőtereken kell kielégíteniük. A Malévnak külföldön készpénzért kell vásárolnia.
A lap értesülései szerint ugyanakkor a Budapest Airportnak nem érdeke a Malév csődbe juttatása: a légitársaság öt-tíz milliárd forinttal tartozik a repülőtér-üzemeltető cégnek, és ha ez az adósság bennragadna, az komoly fejfájást okozna a cég menedzsmentjének. Nehezen tudnának ugyanis a tulajdonosoknak magyarázatot adni arra, miért hagyták így elszállni a légi cég adósságát.