Tavaly újabb neves nemzetközi brandek (Aldi, Louis Vuitton, Schlecker, Mevida, L'Occitane és Tally Weijl) jelentek meg Budapesten. Idén - a Colliers International ingatlanügynökség elemzése szerint - valószínűleg folytatódik ez a trend, az aspiránsok között olyan nevek szerepelnek, mint a Burberry, a Gucci, a Top Shop, a Guess Jeans, a Clair's, a Body Shop, a Starbucks és a Häagen Dazs.
A bérlők tíz-húsz éves várakozása csapódik le az üzletkötésekben. Budapest a kiskereskedelmi ingatlanok bérleti díjainak tekintetében ugyanis gyors ütemben zárkózik fel a nyugat-európai árszínvonalhoz. A nagynevű bérlők gondolkodására jellemző, hogy húszéves bérleti időszak esetén az első három-öt évben bekalkulálják a veszteséget, a következő öt évben arra számítanak, hogy visszanyerik a befektetést, majd a rákövetkező tízéves periódusban kívánnak hozzájutni az igazi nyereséghez.
Az eddigi piaci mozgásokból arra lehet következtetni, hogy a luxusüzletek inkább az Andrássy utat preferálják. A "kommersz" nemzetközi márkák ezzel szemben a Váci utcában, illetve környékén keresik helyüket, igaz, az utóbbiakért a plázák is ringbe szállnak.