Azért is sürgős az új vonatállomány, mert a vonattársaság elővárosi forgalomban közlekedő kocsijainak állapota rendkívül rossz állapotban van. Mintegy száz - lényegében már csak a közlekedési felügyelet kegyelméből használható - kocsiját például néhány hónapon belül ki kell vonnia a forgalomból, fogalmaz a lap.
Tíz vonat
A Bombardier tíz, eredetileg az osztrák vasútnak készült elővárosi motorvonat szállítására tett ajánlatot, ráadásul nemcsak tíz vonatát, hanem az azokhoz kialkudott új banki finanszírozási konstrukciót is felajánlotta a MÁV-nak.. A Népszabadság értesülései szerint, ha a vasút él a hirtelen jött lehetőséggel, az első két szerelvényt már március vége előtt forgalomba állíthatja. Rosszul érintette a MÁV-ot, hogy a Stadler Flirt fantázianevű vonatai az eredetileg vártnál egy évvel később érkeznének.
A Népszabadság úgy tudja, Heinczinger István, a MÁV általános vezérigazgató-helyettese levélben érdeklődött a nagy járműgyártóktól, hogy február 8-ig képesek-e a Bombardier-éhez hasonló ajánlatot adni. Ha a Bombardier mellett más járműgyártó is előáll egy ajánlattal, a MÁV megfontolja, hogy gyorsított eljárást írjon ki a szállító kiválasztására. Ha a hirtelen felkérésre a vonatgyártók nemleges választ adnak, a MÁV a közbeszerzési törvény értelmében akár pályáztatás nélkül is vásárolhat.
A Stadler nem örül
A lapnak elsőként a Stadler, a MÁV motorvonattenderének győztese fejezte ki rosszallását. Dunai Zoltán, a Stadler Trans Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója a lapnak azt mondta: megítélésük szerint az ajánlatkéréssel a MÁV megsértette a közbeszerzési törvényt, ezért cégük valószínűleg a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordul.