Tekintse meg képeinket Fotó: HavariaPress |
A jármű hossza az ütközök között 41,7 méter, a kocsiban 123 ülőhely található. A vonatot 120-160 kilométeres legnagyobb sebességre tervezték, a motorkocsit két dízelmotor hajtja. A kocsiszekrények hossza egyenként 20,35 méter, a legnagyobb kocsiszekrény-szélesség 2,83 méter.
Vonalfelújítás
A MÁV főbb vasútvonalait is felújítja, melyhez több százmillió eurós támogatást remél. Augusztus végén indult meg a Cegléd és Szeged közötti 150 éves vasútvonal rehabilitációja. A munkálatokhoz az állam az Európai Beruházási Banktól kapott negyvenmillió eurós kölcsönnel járul hozzá. Várhatóan a kohéziós alapból finanszírozzák - a 2004-2006-ig terjedő időszakban - a Szolnok-Lökösháza vonal felújításának második ütemét. Ennek teljes beruházási költsége 165 millió euró, amiből a tervek szerint 107 millió eurót áll Brüsszel. A MÁV-nál már készül e támogatás megszerzéséhez a pályázat, amelyet ősszel kell benyújtani az Európai Unióhoz, döntés azonban - mint minden ilyen tender esetében - csak 2004 májusa után várható.
A MÁV egyébként valamennyi fővonalát szeretné felújítani, s a vasúttársaság az EU következő, 2007-2013-ig szóló költségvetési ciklusában leginkább a Budapest-Székesfehérvár-Boba, illetve a Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza vonalak rekonstrukciójához szeretne a kohéziós alapból támogatást szerezni. Ezek mellett a MÁV-nál napirenden van a Budapest-Dombóvár-Gyékényes és a Budapest-Hatvan-Nyíregyháza-Záhony vonal mielőbbi rekonstrukciója is.