Hortenzia, Gergő
-1 °C
8 °C

Hatszázmillió forintos motorvonatok a MÁV-nál

2003.09.26. 13:15
A MÁV Rt. közbeszerzési eljárás keretében tizenhárom új Desiro motorvonatot vásárolt a Siemenstől 30,7 millió euró (7,6 milliárd forint) értékben MFB-hitelből állami felelősségvállalás mellett. Az első új vonatot pénteken adták át a forgalomnak a Nyugati pályaudvaron.
Az átadáson Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter kiemelte: a kormány célja, hogy fokozatosan javítsa a szolgáltatásokat, ebbe a folyamatba illeszkedik a MÁV új járműveinek forgalomba állítása. A motorvonatok egy része az elővárosi forgalomban, a Budapest-Esztergom vasútvonalon közlekedik majd.
Tekintse meg képeinket
Fotó: HavariaPress

A jármű hossza az ütközök között 41,7 méter, a kocsiban 123 ülőhely található. A vonatot 120-160 kilométeres legnagyobb sebességre tervezték, a motorkocsit két dízelmotor hajtja. A kocsiszekrények hossza egyenként 20,35 méter, a legnagyobb kocsiszekrény-szélesség 2,83 méter.

Vonalfelújítás

A MÁV főbb vasútvonalait is felújítja, melyhez több százmillió eurós támogatást remél. Augusztus végén indult meg a Cegléd és Szeged közötti 150 éves vasútvonal rehabilitációja. A munkálatokhoz az állam az Európai Beruházási Banktól kapott negyvenmillió eurós kölcsönnel járul hozzá. Várhatóan a kohéziós alapból finanszírozzák - a 2004-2006-ig terjedő időszakban - a Szolnok-Lökösháza vonal felújításának második ütemét. Ennek teljes beruházási költsége 165 millió euró, amiből a tervek szerint 107 millió eurót áll Brüsszel. A MÁV-nál már készül e támogatás megszerzéséhez a pályázat, amelyet ősszel kell benyújtani az Európai Unióhoz, döntés azonban - mint minden ilyen tender esetében - csak 2004 májusa után várható.

A MÁV egyébként valamennyi fővonalát szeretné felújítani, s a vasúttársaság az EU következő, 2007-2013-ig szóló költségvetési ciklusában leginkább a Budapest-Székesfehérvár-Boba, illetve a Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza vonalak rekonstrukciójához szeretne a kohéziós alapból támogatást szerezni. Ezek mellett a MÁV-nál napirenden van a Budapest-Dombóvár-Gyékényes és a Budapest-Hatvan-Nyíregyháza-Záhony vonal mielőbbi rekonstrukciója is.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?