Mándoki Zoltán vezérigazgató kényszerű távozásáról tavaly decemberben keltek lábra az első hírek. Tavaszra azonban a többek között a MÁV pénzügyi helyzete miatt a vasúti társaságot felügyelő szakminisztériumban is felmerült felmentésének lehetősége.
Bobvos követi Mándokit?
A Népszabadság úgy tudja, hogy 2002-ben kinevezett Mándoki távozása lényegében eldöntött kérdés. A vezérigazgatói posztra a legesélyesebb jelölt Bobvos György, aki jelenleg a francia Lafarge építőanyag-ipari óriáscég szerbiai Beocsinban működő cementgyárának elnöke. Az 1961-ben Prágában, diplomatacsaládban született Bobvosról annyit lehet tudni, hogy tanulmányait Magyarországon végezte. Diplomáját az ELTE jogi karán szerezte, majd a Magyar Nemzeti Bank, a Citibank, az Ernst & Young és a Bank Austria munkatársa volt. A Lafarge közép- és kelet-európai igazgatói székében eltöltött három év után 2002-ben cége szerbiai akvizíciójának irányításával bízták meg. A MÁV vezérigazgatói posztjára kerülésének lehetőségéről tavasszal szivárogtak ki az első hírek.
A hazatelepülő cégvezető várhatóan nem egyedül érkezik az állami vasúttársasághoz - értesült a napilap. A hírek szerint a körvonalazódó politikai alku részeként a MÁV általános vezérigazgató-helyettese Hetényi Péter lesz. A közelmúltig a Siemens magyarországi vezérigazgatójaként dolgozó szakember a várakozások szerint saját bizalmi embereivel cseréli majd le a 2002-ben a Mándoki Zoltán után a Moltól a MÁV-hoz igazolt, és esetleg most távozó menedzsereket.
Az Index kérdésére a MÁV szóvivője, Kavalecz Imre nem kívánta kommentálni a Népszabadság értesülését, mint mondta, minisztériumi döntésre nem terjed ki a hatásköre. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szóvivője, Tóth Judit cáfolta a Népszabadság értesüléseit, mint mondta, "a miniszter nem hozott személyi döntést, a MÁV vezérigazgatója Mándoki Zoltán".