Július közepéig kell az érdeklõdõ biztosítóknak benyújtaniuk pályázatukat a MÁV Általános Biztosító Egyesület (MÁV ÁBE) állományátvételére. Az ajánlatokat ezután a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete is megszûri, véleményezi, így az egyesület július 24-i közgyûlésén a tagok már csak a PSZÁF rostáján fennmaradt pályázatok közül választhatnak - mondta el lapunknak Binder István, a felügyelet szóvivõje.
Az egyesület kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási (kgfb-) állományát csak olyan biztosító veheti át, amely jelenleg is tevékenykedik a kgfb-piacon, vagyis 12 társaság és egyesület jöhet szóba. A PSZÁF közlése szerint hat érdeklõdõ van, lapunk körkérdésébõl pedig kiderült: vizsgálja a lehetõségeket a Közlekedési Biztosító Egyesület (Köbe), a K&H Biztosító, a Genertel és a Signal Biztosító, ennél többet azonban titoktartási kötelezettségre hivatkozva egyik társaság sem árult el. Szûkszavú volt a Magyar Posta Biztosító: sem cáfolni, sem megerõsíteni nem kívánták azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint õk is érdeklõdnek. Ezzel szemben annyi bizonyos: az Allianz, az Aegon, az OTP Garancia, az Uniqa, a TIR Egyesület és a Generali biztosan nem nyújt be pályázatot. Az Union biztosítót lapzártánkig nem sikerült elérni - ám kizárásos alapon vélhetõen õ a hatodik érdeklõdõ.
Az egyesület június elején tartott közgyûlésén a felügyelet biztosai három lehetõséget vázoltak fel a helyzet rendezésére: szóba került a tagok pótdíjbefizetése és ezzel a tartalék feltöltése, ezt azonban leszavazták a megjelentek. Így az átvevõ biztosító nemcsak az ügyfeleket, hanem a több mint négymilliárd forintos tartalékhiányt is "megveszi". Az viszont kérdéses, hogy ezt miként akarja megtenni: az állományért csak annyit fizet ki, hogy abból csupán a le nem tartalékolt károkat lehessen rendezni, vagy viszi a teljes kgfb-üzletágat, és maga felel korábbi károkért.