Jelenleg az aktív munkavállalók több mint 60 százaléka, 2,5 millió ember kap étkezési utalványt, ugyanakkor a melegétkezésiek adómentes értéke még mindig jelentősen elmarad az uniós átlagtól - mondta Bessenyey Bálint. Kiemelte ugyanakkor: a melegutalványok forgalmát élénkítette, hogy az idén január 1-jétől ismét nőtt a különbség a havonta adómentesen adható hideg- és a melegutalvány értéke között (előbbi 5000, utóbbi 10 000 forint).
Soha nem reagáltak a magyar cégek ilyen gyorsan az adómentes határ emelésére, és soha nem volt ilyen magas az új felhasználók száma sem, mint az idei év elején - foglalta össze a Le Cheque Dejeuner Kft. tapasztalatait az ügyvezető igazgató, Nagy Márta.
Arnaud Erulin, az Accor Services Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: amíg az Európai Unióban az átlagbérek tíz százalékát teszi ki a melegétkezési utalványok adómentes értéke, addig Magyarországon csupán négy százaléknál tartunk. Ugyanakkor egyre több cég alkalmazza a cafeteria-rendszert, amellyel megtakarítást érhet el, és egyúttal több juttatást adhat a dolgozóinak is. Ennek oka, hogy a vállalkozásokat érintő adóterhek miatt számos cég a béremelések helyett - vagy azok részeként - egyre nagyobb összegű utalványt ad alkalmazottainak.
A munkáltató dönti el, hogy mely juttatásokat veszi be a cafeteria-rendszerbe; a népszerűségi sorrendet az étkezési utalvány vezeti, de egyre kelendőbb az internet- és a kultúrautalvány is. Magyarországon jelenleg 180 ezer forint az éves átlagos cafeteria-keret. Azonban ez a szint meg sem közelíti a maximálisan adható 400 ezer forintos lehetőséget, tehát van még fejlődési lehetőség - mondta Arnaud Erulin.