A módosítás a nyomvonalterület-szerzés és a régészeti ásatás elhúzódása miatt válik szükségessé - mondta Reményik Kálmán. A cégvezetõ cáfolta, hogy azért nem épül meg az eredeti határidõre, 2006. december 31-re a gyorsforgalmi út új szakasza, mert hiányzik a beruházás forrása.
Hangsúlyozta: a forrás rendelkezésre áll, a pénzhiányról szóló állítások minden alapot nélkülöznek. A sztráda nyomvonalát Hajdú-Bihar megyében nem tudták az építõk rendelkezésére bocsátani kisajátítási viták miatt, s ez a régészeti feltárást is elodázta, továbbá a 2005/2006-os tavaszi csapadékos idõjárás is hátráltatta a munkálatokat.
Reményik Kálmán megjegyezte: amennyiben a téli idõjárás kedvezõ lesz, 2007 szeptemberénél elõbb is átadhatják az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza közötti új részét.
A sajtótájékoztatón szóba került a sztráda szabolcsi szakaszának folytatása is: a Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti autópályarészt a terveknek megfelelõen 2010-ig építik meg. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében még egy gyorsforgalmi út épül a következõ években, a Rohod-Csengersima közötti M49-es, amely Északnyugat-Erdélyt kapcsolja majd az M3-ashoz.
Az M49-es beruházása a II. Nemzeti Fejlesztési Tervben szerepel, s annak jóváhagyása után az Európai Unió újabb költségvetési szakaszának végére, 2013-ig készül el.