Kevesebb ülőhely
Emellett egyes vonalakon csökkentik az ülőhelyek számát, vagyis a jelenleginél rövidebb szerelvényeket közlekedtetnek, s lesznek olyan járatok is, amelyek nem a teljes vonalon közlekednek majd, a vonatkilométer-teljesítmény így 7,3 százalékkal csökkenni fog.
Az ésszerűsítés alapvetően az alacsony kihasználtságú regionális vonalakat érinti, míg például az elővárosi és a minőségi távolsági személyszállítás terén további fejlesztés várható. Udvari hangsúlyozta, hogy minderről majd a gazdasági tárca dönt. A jövő évi menetrend ésszerűsítésére tett javaslat 1,5 milliárd forintos azonnali, és kilenc milliárd forintos hosszabb távú költségmegtakarítást eredményezne.
Húszmilliárd kell
A társaság számításai szerint 2005-ben a menetdíjból nem fedezett személyszállítás költségeinek 65 százalékát kellene fedeznie a megrendelő államnak, vagyis az idei 56 milliárd forintos állami költségtérítés után jövőre húszmilliárddal több folyhat be ezen a címen a vasúttársaság kasszájába.
Jelenleg az állami költségtérítés a személyszállítási költség 44 százalékát fedezi. Udvari lapunk érdeklődésére elmondta, hogy az állami költségtérítésen túl más pénzügyi konstrukciót is kialakítanak a hiányzó források pótlására, olyan állami beavatkozás várható, amely megfelel majd az uniós elvárásoknak is.