A GVH versenytanácsa ugyan megállapította, hogy "a cég mosópora a tipikus makacs foltokat a legjobban eltávolító általános mosószer a piacon, azonban ezt az állítást csak a szakértők által vizsgált foltok többségére igazolta". Az azonban nem volt megállapítható, hogy az összes tipikus makacs foltot kiemelkedően eltünteti, mosási hőmérséklettől, mosási módtól, textíliától, szennyeződéstől függetlenül, áll a GVH közleményében. A versenytanács szerint a cég reklámállítása alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére, ezért a bírság kiszabása mellett megtiltotta a kifogásolt magatartás folytatását.
A Henkel ellen nem először indult eljárás
A GVH Versenytanácsa július végén hárommillió forint bírságot szabott ki a Henkel Magyarország Kft.-re a Persil Power Perls mosószer megtévesztésre alkalmas két televíziós reklámja miatt. A reklámüzenet szerint a mosószer valamennyi más mosószernél hatékonyabb folteltávolító képességgel rendelkezik. A Henkelnek valamennyi Magyarországon kapható mosószer vonatkozásában bizonyítania kellett volna, hogy a reklám állítása megfelel a valóságnak, ám ilyen bizonyítékot nem terjesztett elő. A Versenytanács enyhítő körülményként értékelte, hogy a kft. a reklámfilmek sugárzását az eljárás megindulása után leállította, illetve hajlandóságot mutatott azok átdolgozására. Súlyosbító körülmény viszont, hogy a Henkel ellen 2003-ban már a második eljárás indult a fogyasztók megtévesztésére alkalmas hirdetések kapcsán.
A Henkel keddi közleményében jelezte, hogy tudomásul veszi a Versenytanács döntését, de azzal nem ért egyet. A vállalat közölte, hogy egy független németországi kutatóintézetben elvégzett vizsgálat szerint, ha nem is minden, de a legtöbb foltot valóban az ő mosóporuk távolította el.