A magyarországi autópályák mindegyike belátható időn belül eléri az érintett államhatárt a folytatódó fejlesztések révén - jelentette ki Veres János pénzügyminiszter Nyíregyházán, ahol átadta az M3-as sztrádának a szabolcs-szatmár-beregi megyeszékhelyet délről elkerülő szakaszát, valamint a nyírségi nagyvárosba vezető 4-es főút új négysávos részét.
Rozsrétszőlőtől Nagykállóig
Veres János és Csabai Lászlóné, Nyíregyháza polgármestere az átadáson
Az M3-as autópálya is tovább épül Vásárosnaményon át az ukrán határig, s csatlakozik hozzá a Románia északnyugat-erdélyi részét a sztrádához kötő, Rohod-Csengersima-Szatmárnémeti-Nagybánya között készülő M49-es gyorsforgalmi út is - mondta a pénzügyi tárca vezetője. A miniszter hozzátette, hogy az M3-as sztráda első szabolcsi szakaszának átadását jövőre követi a Görbeháza-Nyíregyháza közötti autópályarész elkészítése, így 2007 nyarától már gyorsforgalmi út köti majd össze a Nyírséget a fővárossal.
A csütörtökön felavatott és forgalomba helyezett nyíregyházi déli elkerülő szakasz 8,5 kilométeres, Rozsrétszőlőtől Nagykállóig tart. A rozsrétszőlői csomóponttól négysávosra bővítették a 4-es főútnak a szabolcsi megyeszékhelyre bevezető részét. A nagykállói csomópontnál a Nyíregyházát keletről elkerülő 403-as számú főút kapcsolódik hozzá, amely a 4-es főút Nyíregyháza-Záhony közötti részét éri el Nyírturánál - közölte Kolozsvári Gyula, a kivitelező, az Egri Útépítő Rt. vezérigazgatója.
Minden jogi eszközt
Csabai Lászlóné, Nyíregyháza polgármestere az átadási ünnepségen azt hangsúlyozta, hogy a várost délről elkerülő M3-as autópályarész lehetővé teszi a záhonyi határállomásra tartó és az onnan érkező kamionforgalom legalább 20 százalékának "kivitelét" a településről, addig is, amíg a sztráda Görbeháza felől el nem éri a szabolcsi megyeszékhelyet. Megjegyezte, "azt követően minden jogi eszközt igénybe kívánnak venni, hogy az átmenő nemzetközi teherforgalmat teljes egészében kitiltsák Nyíregyházáról".
Szilágyi András, a Nemzeti Autópálya Zrt. vezérigazgató-helyettese szerint a megnyitott autópályarészt az előírt minőségben készítette el az építő Egút Rt., csakúgy, mint a 4-es főút Nyíregyházára bevezető szakaszának négysávosítását, illetve a kapcsolódó 403-as főutat is. A három útszakasz beruházási költsége 32,9 milliárd forint volt. Az utakhoz 17 híd és felüljáró épült Nyíregyháza keleti-déli környékén.