Már kész
A német anyavállalat magyarországi leánya a közelmúltban felépítette harmincezer négyzetméteres, naponta százötven vagon áru befogadására képes székesfehérvári logisztikai központját. A magyar kiskereskedelmi lánc belső köreiből kiszivárgott információk szerint a cég kiképezte a nyitáshoz szükséges személyzetet is, vagyis minden összeállt a nagyszabású megnyitóra. Úgy tudni, mindezt komoly reklámkampány előzi majd meg.
A Lidl a nyitásról továbbra is hallgat, már-már katonás fegyelemmel utasították el az ezzel kapcsolatos kérdéseket. A cég több mint egy éve jelen van a magyar piacon, és még egyszer sem szólalt meg terveiről, tapasztalatairól és lehetséges üzletnyitásairól, miközben folyamatosan toborozta felső és középvezetőit, illetve munkavállalóit. A sajtó rendelkezésére álló piaci információk szerint a társaság eddig Debrecenben, Szegeden, Gyulán, Pécsett, Veszprémben, Kaposváron, Kalocsán, Pápán, Esztergomban, Komáromban és Móron épített üzletet, illetve hozott létre helyi leányvállalatot vagy telephelyet.
Olcsó
Az ágazati elemzők szerint a főként saját márkás termékcsaládjait anyaországában rendkívül olcsón értékesítő kiskereskedelmi lánc magyarországi indulása a piac átrendeződését okozhatja. Ez persze attól függ, milyen gyorsan képes fejleszteni üzlethálózatát. Itthon egyébként a Tengelmann-csoporthoz tartozó Plus és a Rewe-csoporthoz tartozó (mindkettő német) Penny Market nevezhető diszkontláncnak.
Az Európa-szerte dinamikusan terjeszkedő Lidl tavaly jelentette be, hogy két éven belül legalább harminc üzletből álló országos hálózatot hoz létre Magyarországon. A multinacionális áruházlánc a közelmúltban nyitotta meg 14 üzletből álló szlovákiai hálózatát. Árai ott tizenöt-harminc százalékkal alacsonyabbak a konkurensekéinél.